بر اساس گزارش کتبی سرهنگ مرتضی فخری که امروز پنجشنبه پس از جلسه شورای راهبردی کمیسیون تصادفات گلستان در اختیار خبرنگار ایرنا قرار گرفت؛ از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ۷ هزار و ۴۴ دستگاه موتورسیکلت و ۷ هزار و ۳۱۵ دستگاه خودرو توسط پلیس راهور توقیف و ۶۱۷ هزار و ۵۱۲ فقره اعمال قانون و ۳۹ هزار و ۱۸۵ مورد برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در سطح استان صورت گرفت.

در این گزارش به مسوولیت مدنی دستگاههای ذیربط و تبعات اجتماعی و اقتصادی تصمیمات و عملکرد آنها که این حجم از وسایط نقلیه را به مدت طولانی در توقیف نگهداشته؛ اشاره نشده است. 

برپایه این گزارش از ابتدای امسال تا پایان فصل پاییز ۱۵۴ گواهینامه در گلستان ضبط و نمره منفی برای آن اعمال شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ مورد افزایش معادل رشد ۲۷ درصدی را نشان دهد.

این گزارش حاکیست؛ ۵۴ گواهینامه هم به علت تست مثبت سلامت در گلستان ضبط شد که در مقایسه با سال قبل ۳۹ فقره معادل ۴۲ درصد کاهش دارد.

همچنین یک هزار و ۲۵۶ دستگاه خودرو امسال به علت بدهی جریمه بیش از ۱۰ میلیون ریال در استان توقیف شده که در مقایسه با سال قبل ۴۱۶ دستگاه معادل ۲۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

از دیگر سو در بازه زمانی اول فروردین تا آخر آذر ماه امسال ۵۳ فقره تصادف فوتی در استان گلستان رخ داده که بر اثر آن ۵۵ نفر جان خود را از دست دادند و این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۳۱ و ۳۳ درصد کاهش داشت.

بر اساس داده های سرهنگ فخری؛ همچنین در همین بازه زمانی ۳ هزار و ۱۸۱ فقره تصادف جرحی در گلستان به وقوع پیوست که بر اثر آن ۳ هزار و ۶۸۱ نفر مجروح شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۳ و یک درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مطابق گزارش رییس پلیس راهور گلستان از مجموع فوت شدگان حوادث ترافیکی استان در ۹ ماه نخست امسال ۴۲ درصد راکبین و سرنشینان موتورسیکلت، ۲۹ درصد عابرپیاده، ۲۵ درصد راننده و سرنشین خودرو و ۴ درصد هم راکب دوچرخه بودند.

۲۳ درصد فوت شدگان حوادث ترافیکی درون شهری در سرصحنه و ۷۷ درصد هم در حین انتقال و یا در مراکز درمانی گلستان جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.