نوربخش داداشی روز دوشنبه گفت: در سه ماهه پاییز امسال بیشترین مقدار بارش در بندرگز به میزان ۲۵۰.۶ میلیمتر بارید و بیشترین تعداد روزهای بارندگی مربوط به روستای هاشم آباد گرگان به میزان ۳۰ روز بود.

وی همچنین به افزایش دمای گلستان در پاییز امسال اشاره کرد و گفت: متوسط دمای ایستگاه سینوپتیک استان در پاییز امسال با ۳ درصد افزایش به ۱۵.۱ درجه سانتیگراد رسید.

وی افزود : در این مدت بیشترین دمای ثبت شده گلستان مربوط به گنبد با ۳۶ درجه و کمترین دما مربوط به اینچه برون با ۱.۵- درجه سانتیگراد بود.

مدیرکل هواشناسی گلستان همچنین به متوسط مجموع ساعت آفتابی این استان در آذرماه اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۵۴.۲ ساعت آفتاب به گلستان تابید که این مقدار ۱۱ درصد نسبت به متوسط آذرماه سال قبل بیشتر است.

در این رابطه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان نیز گفت: در پاییز امسال بارش باران در حوضه گرگانرود ۱۶ درصد ، اترک ۴۳ درصد و نکارود علیا ۱۲ درصد نسبت به دوره بلند مدت کاهش داشت اما بارش ها در قره سو ۱۲ درصد و خلیج گرگان ۵۹ درصد بیشتر شد.

علی نظری اظهار داشت: همچنین رواناب اندازه گیری شده در سرشاخه های رودخانه های از جمله حوضه قره سو ۱۴ درصد و حوضه گرگانرود ۲۷ درصد نسبت به دوره آمار بلند مدت کمتر شد.

به گفته وی ذخیره آبخوانهای کم عمق گلستان در مقایسه با دوره آماری درازمدت ۸۹ میلیون مترمکعب بیشتر و در آبخوانهای عمیق حدود ۲۵ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.