ایرج مصطفوی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان باران در سال آبی امسال در مهدیشهر ۸۵.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۴۳ درصد نسبت به بلندمدت افزایش داشت و ۱۳۹.۸ درصد از بارش آبی این شهرستان تامین شد.

وی با بیان اینکه کمترین میزان بارش ها در شاهرود با ۱۳۱.۴ میلیمتر در سال آبی امسال به ثبت رسید، تصریح کرد: میزان بارندگی در این شهرستان نسبت به بلند مدت ۴۱ درصد و مدت مشابه سال گذشته ۶۴ درصد افزایش دارد و ۱۴۰ درصد از بارش آبی تامین شده است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: ۱۳۶ میلیمتر بارندگی در شهرستان سمنان در سال آبی جاری ثبت شد که به ترتیب نشان از افزایش ۴۵.۸ و  ۷۷.۸ درصدی نسبت به بلند مدت و سال گذشته دارد.

به گفته وی، ۱۴۴.۷ درصد از بارش سال آبی شهرستان سمنان تامین شده است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان، با اشاره به ثبت ۱۷۱.۶ میلیمتر بارندگی در آرادان، خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به بلندمدت ۷۳.۵ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۶.۵ درصد افزایش داشت که سبب تامین ۱۷۲.۵ درصدی بارش آبی در این شهرستان شد.

مصطفوی اضافه کرد: ۱۳۸.۶ میلیمتر بارندگی در این مدت در دامغان به ثبت رسید و با افزایش ۲۱ و ۵۲ درصدی بارش ها نسبت به بلند مدت و سال گذشته، ۱۱۹.۴ درصد از بارش آبی این شهرستان تامین شد.

وی به ثبت ۱۶۲.۹ میلیمتری بارش باران در سرخه اشاره و بیان کرد: این میزان نسبت به بلند مدت ۵۹.۹ درصد و نسبت به سال گذشته ۸۶.۵ درصد افزایش داشت که منجر به تامین ۱۵۸.۷ بارش آبی در این شهرستان شد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان، با بیان اینکه میزان باران به ثبت رسیده در سال آبی جاری در گرمسار ۱۸۷ میلیمتر بود، ابرازداشت:  بارندگی در این مدت نسبت به بلند مدت ۶۳ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸.۷ درصد افزایش داشت و ۱۶۲ درصد از بارش آبی این شهرستان را تامین کرد.

مصطفوی افزود: در این مدت در میامی ۲۹۲.۳ میلیمتر باران ثبت شد که به ترتیب ۶۴.۴ و ۸۴.۳ درصد افزایش نسبت به بلند مدت و سال آبی گذشته را نشان می دهد و نیز ۱۶۱.۸ درصد بارش آبی این شهرستان تامین شد.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.