حسن رعیت حسن آبادی عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ورود سامانه جوی ناپایدار به استان سمنان، سبب بارش برف در شهر دیباج و ارتفاعات کلاته رودبار و شهرستان دامغان شد.
رئیس اداره هواشناسی شهرستان دامغان ادامه داد: میزان بارش برف در ایستگاه هواشناسی شهر دیباج 0.7 میلی متر گزارش شد و برف ارتفاعات کلاته رودبار قابل اندازه گیری نیست.
رعیت حسن آبادی گفت: طی 24 ساعت گذشته هیچ گونه بارش باران و برف در مناطق دیگر شهرستان ثبت نشده است.
وی اظهار داشت: با وجود این شرایط جوی ناپایدار در روز پنجشنبه نیز در استان سمنان، شاهد کاهش قابل توجه دمای هوا و در ارتفاعات بارش برف و کولاک خواهیم بود.
رعیت حسن آبادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دمای هوا در شهر دامغان سه درجه سانتیگراد و کمینه یک درجه سانتی گراد است، سامانه جوی ناپایدار که از روز دوشنبه وارد استان سمنان شده است، در روز پنجشنبه به مرور خارج خواهد شد و شرایط پایدار جوی حاکم می شود.
رئیس اداره هواشناسی دامغان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی گرم و خشک و پدیده جوی وارد شده به استان سمنان، کشاورزان و باغداران باید اقدامات لازم در جهت جلوگیری از سرمازدگی مزارع خود را انجام دهند.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی 134 آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی های جوی استان سمنان در تمام اوقات شبانه روز است.
اداره کل هواشناسی استان سمنان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران ‌سنجی در نقاط مختلف استان است.
9856
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.