هادی حق شناس امروز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال و روز ملی این سازمان اظهار داشت: باید همچون کشورهای توسعه یافته از ظرفیت آمار برای ارایه بهتر خدمات درمانی و آموزشی استفاده کنیم.

وی ثبت دقیق وقایع چهارگانه حیاتی را ارزشمند دانست و گفت: نرخ بیکاری امروز نشان دهنده آن است که در گذشته برنامه ریزی مناسبی صورت نگرفت و اگر تحلیل آماری و برنامه ریزی مناسبی انجام شود در آینده با مشکلات کمتری مواجه خواهیم شد.

استاندار گلستان ادامه داد: تولد بیش از ۶۲ هزار گلستانی در مدت ۲۱ ماه اخیر نشان می‌دهد که باید از هم اکنون برای سال ۱۴۲۲ که سن شغل و ازدواج این نوزادان است فکر و برنامه ریزی کرد.

مدیرکل ثبت احوال گلستان هم در این جلسه گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۲ هزار و ۸۶۰ طلاق در گلستان ثبت شد که در مقایسه با ۲ هزار و ۵۴۵ طلاق مدت مشابه سال قبل، ۱۲.۴ درصد بیشتر شد.

ابوبکر دولو اظهار داشت: روند وقوع طلاق اکثر شهرستان های استان صعودی است و فقط شهرهای گمیشان، کلاله، رامیان و آزادشهر شاهد کاهش طلاق بودند.

وی همچنین به کاهش تعداد تولدها در این استان اشاره کرد و گفت: تا پایان آذر ۲۵ هزار و ۲۵۹ نوزاد در گلستان متولد شدند که تعداد موالید این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱.۸ درصد کمتر شد.

به گفته مدیرکل ثبت احوال گلستان، مرگ و میر امسال گلستانی ها نیز در مقایسه با سال قبل کمتر شده و با کاهش ۴.۵ درصدی به ۶ هزار و ۹۳۸ فقره رسیده است.

دولو به کاهش تعداد ازدواج گلستان هم اشاره کرد و گفت: امسال ۱۱ هزار و ۲۶۶ ازدواج در استان ثبت شد در حالی که سال قبل این تعداد ۱۱ هزار و ۶۰۸ مورد بود.

وی گفت که میزان ازدواج گلستانی ها امسال ۲.۹ درصد کمتر شده و فقط این آمار در کلاله، مینودشت، بندرگز و گنبدکاووس رشد داشت.

سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.