آمنه جمشیدی رودباری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۹ هزار کشاورز گلستانی فرم خسارت ناشی از سیل پر کرده و در انتظار دریافت تسهیلات هستند که از این تعداد تاکنون یک هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال وام به پنج هزار و ۵۰۰ پرونده پرداخت شد.

وی نداشتن ضامن بانکی و نبود شرایط استفاده از زنجیره ای کردن ضامن، تعیین زمان بازگشت کوتاه مدت تسهیلات توسط بانک ها، اولویت قرار گرفتن دریافت وام مسکن از سوی خسارت دیدگان و رغبت نداشتن اهل سنت به استفاده از تسهیلات دارای سود بانکی را از مهم ترین موانع خسارت دیدگان بخش کشاورزی گلستان برای دریافت تسهیلات بانکی برشمرد.

وی گفت: وجود این گونه موانع باعث شده تا ۶ هزار پرونده از مجموع ۱۸ هزار پرونده معرفی شده به بانک های عامل برگشت داده شود.

به گفته وی جهادکشاورزی گلستان از یازدهم فروردین ماه امسال و با ابلاغ اولین مصوبه دولت، حمایت از بهره برداران خسارت دیده کشاورزی را در دستور کار خود قرار داد.

جمشیدی رودباری بیان کرد: در پرداخت تسهیلات بهره برداران خسارت دیده از سیل گلستان مشکل تامین اعتبار وجود ندارد.

بارش شدید، طوفان و جاری شدن سیلاب در روزهای پایانی سال قبل و ابتدای امسال موجب آبگرفتگی بخشی وسیعی از گلستان شد و خسارت‌های زیادی به بخش‌های گوناگون وارد کرد که خسارت وارده به بخش کشاورزی شامل بخش زراعی، باغی، دام و طیور، آبزیان و تاسیسات زیربنایی ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شد.

در گلستان طبق گزارش مسوولان جهادکشاورزی ۲۴۰ هزار بهره بردار برای پرورش و تولید محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزیان فعالیت دارند و نقش عمده ای در تامین نیاز کشور به این محصولات ایفا می کنند.

سیل ابتدای امسال علاوه بر خسارت مالی وارده به بخش مختلف استان گلستان، موجب جان باختن ۱۱ تن شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.