سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی روز چهارشنبه درمراسم افتتاح مرحله دوم بازسازی و تعمیر ۵۰۰ واحد مسکونی درمناطق سیل‌زده استان گلستان که به صورت متمرکز در روستای "قورپلجه" از توابع بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت که امروز تروریسم اقتصادی دشمن علیه ملت ایران یک شعار نیست بلکه واقعیتی ملموس و قابل درک برای هر فرد یا ملت آزاده‌ای در جهان است.

وی اضافه کرد: امروز آمریکا با همراهی برخی کشورهای اروپایی با اعمال وحشیانه‌ترین تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ایران، حتی از دادن داروی مورد نیاز بیماران کشور ما به عنوان نمونه واکسن آنفلوآنزا، نیز خودداری می‌کنند و این نمونه آشکار تروریسم اقتصادی علیه یک ملت است.

سردار سلیمانی تصریح کرد که برخلاف گمان آمریکا و متحدانش، ملت ایران و فرزندان جهادی و انقلابی آن با اتکا به ظرفیت‌ها و توان داخلی و تحت منویات رهبری انقلاب، این تهدیدها و تحریم‌های اقتصادی دشمنان را به فرصت تبدیل می‌کنند.

وی، منابع و ذخایر سرشار انرژی خدادادی، نیروی جوان، مومن و انقلابی و مشارکت و همراهی خوب مردم با مسوولان را از مهمترین ظرفیت‌های داخلی ملت ایران دانست و ادامه داد که به فضل الهی در آینده‌ نزدیک اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت خارج خواهیم کرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین همچنین با اشاره به ظرفیت خوب بسیج مردمی و شبکه‌ قوی این نهاد مردمی شامل ده‌ها هزار گروه جهادی و مدیران متخصص و انقلابی و نیز انگیزه بالای الهی و اعتقادی آنها، گفت: مجموعه این ظرفیت ها سبب شده تا این نهاد در انجام طرح‌های محرومیت‌زدایی، اقتصادی، اشغالزایی و سازندگی کشور گام‌های بسیار موثری بردارد.

سردار سلیمانی به حادثه سیل روزهای آغازین امسال در برخی استان‌های کشور از جمله گلستان نیز اشاره کرد و افزود: بسیج و سپاه در حوادث مختلف طبیعی از جمله سیل و زلرله نشان داد که با همه وجود در کنار مردم است و خود را خدمتگزار بی‌منت آنها می‌داند.

وی ادامه داد که بسیج رویکرد ایجاد و توسعه اشتغال و رونق تولید را با همکاری دیگر دستگاه‌های متولی درسال آینده نیز با قدرت ادامه می دهد و در این راستا اقدام به مهارت‌آموزی به جوانان و نیز سنجش و شناسایی فرصت‌های بومی مغفول مانده و شناسایی فرصت‌های شناخته شده اما فراموش شده برای ایجاد اشتغال و رونق تولید برای جوانان خواهد کرد.

سردار سلیمانی همچنین گفت که بسیج و سپاه به عنوان تسهیل‌گر تنها مسیر ایحاد و توسعه اشتغال برای جوانان و رونق تولید را باز می‌کند و با استفاده از ظرفیت‌ها و شبکه‌های موجود خود از جمله تشکیل و تجهیز ۵۰۰ گردان امداد و نجات و دهها هزار گروه جهادی اقدام به اجرای طرح‌های محرومیت زدایی در مناطق کمتر برخودار سراسر کشور درسال آینده می‌کند.

وی تصریح کرد: مجموعه اقدامات بسیج و سپاه با همراهی مردم و مسوولان انقلابی، یک پیام روشن برای دشمنان نیز دارد و آن اینکه، ملت ایران راه خود را با بصیرت و هوشیاری پیدا کرده و با روحیه و گفتمان مقاومت و تحت امر مقام معظم رهبری انقلاب، با اقتدار و عظمت به حرکت خود ادامه داده و همه تهدیدها و تحریم های دشمنان را به فرصت تبدیل می‌کنند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امروز آمریکا دل به تروریسم اقتصادی ملت ایران بسته و همه تلاش خود را نیز در این زمینه انجام می‌دهد اما نیک می‌داند که ملت همیشه در صحنه ایران و فعالیت‌های جهادی و انقلابی مسوولان و بسیجیان، این تهدیدها و تحریم‌ها را به فرصتی بزرگ برای شکوفایی اقتصاد خود تبدیل خواهند کرد.

سردار سلیمانی در ابتدای سخنان خود به حادثه سیل روزهای آغازین در برخی استان‌های کشور از جمله گلستان نیز اشاره کرد و گفت: قدرت بزرگ فرهنگی ملت ایران سبب شد تا همه گروه‌های مردم و مسوولان با وحدت و اتحاد کنار هم بایستند و مشکلات این حادثه طبیعی را یکی پس از دیگری رفع نمایند.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی پرچمدار اسلام ناب محمدی (ص) درجهان اسلام است و تلاش می‌کند تا تمدن نوین اسلامی که دشمنان اسلام نمی‌خواهند احیا شود، را مجددا احیا نماید.

سردار سلیمانی اضافه کرد: دشمنان برای ادامه استعمار و استثمار نوین خود به دنبال ایجاد اختلاف بین مسلمانان و برهم زدن محور مقاومت شکل گرفته بین ملت‌های منطقه هستند و بدون تردید رژیم غاصب و اشتغاگر صهیونیستی نیز مهمترین مانع در وحدت مسلمانان است.

وی با اشاره به حوادث اخیر در برخی کشورهای منطقه از جمله لبنان و عراق و نیز حوادث و اتفاقات در برخی شهرهای ایران، تصریح کرد: پشت صحنه این حوادث آمریکا و متحدانش قرار دارند اما ملت ایران با هوشیاری توانستند این توطئه دشمنان را خنثی و آن را به شکست منجر نمایند.

به گزارش ایرنا، هزینه بازسازی و تعمیر ۵۰۰ مسکونی آسیب دیده از سیل روزهای آغازین امسال در گلستان که با تلاش مردم و کمک خیرین و بخشی از اعتبارات بسیج سازندگی انجام شد، ازسوی مسوولان متولی ۱۵ میلیارد ریال اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.