محمدرضا هنرور امروز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: میانگین شیوع سرطان معده در کشور ۳۰ نفر در هر صدهزار نفر اما این آمار در گلستان ۳۳ نفر در هر همین محدوده آماری است.

وی افزود: در سایر سرطان ها مانند سرطان روده، ریه و پستان هم آمار شیوع در گلستان رو به افزایش است به نحوی که میزان شیوع سرطان پستان در این استان ۲ برابر بیشتر از متوسط کشور است.

وی همچنین از هزینه ۲۰ میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی گلستان برای تحقیق و پژوهش پیرامون سرطان و سایر بیماری ها خبر داد و گفت: ۳۵۱ طرح مصوب در دانشگاه عملیاتی شده و گزارش ۱۱۲ عنوان به پایان رسیده است.

هنرور افزود: تلاش می کنیم با استفاده از نتایج این پژوهش ها به ارزش آفرینی در حوزه تولید علم و پژوهش و کاهش مشکلات درمانی مردم استان دست پیدا کنیم.

وی کمبود فضای مورد نیاز در حوزه تحقیقات و آزمایشگاه را یکی از اصلی ترین دغدغه های حوزه پژوهش دانست و از خیرین خواست تا مشارکت بیشتری در این بخش مهم داشته باشند.

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در ۲ سال اخیر تمام مراحل پژوهش دانشگاه در سامانه پژوهشیار ثبت و قابل رصد است و به سبب اهمیت مقوله پژوهش این سامانه به سامانه کمیته اخلاق وزارتخانه متصل شده است.

وی همچنین از رسانه ها خواست در طرح دغدغه ها و دستاوردهای حوزه پژوهش بهداشت با این دانشگاه همکاری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.