مدیرکل آموزش و پرورش گلستان روز شنبه در مراسم متمرکز اجرای این آیین در مدرسه واثقی گرگان اظهار داشت: تقویت پژوهش در مدارس نیاز به ایجاد زیرساخت های حمایتی - اجرایی دارد که آموزش و پرورش گلستان در راستای اهداف پژوهشی مطابق سند تحول بنیادین و بر اساس شیوه نامه ها، برنامه های متنوعی را برای ترویج فرهنگ پژوهش در دستور کار دارد.

احسان گوهری راد با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم ایجاد جهاد علمی و بومی سازی پژوهش در حوزه های علوم پیشرو و تقویت بخش پژوهش به خصوص در حوزه تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: پژوهش محوری در دو حوزه معلمی و دانش آموزی به ویژه تجاری سازی طرح های پژوهشی دانش آموزی نیاز به حمایت دارد.

وی ظرفیت پژوهش در عرصه تعلیم و تربیت گلستان را در سطح بالایی ذکر کرد و یادآور شد: برای توسعه و تقویت پژوهش به ویژه در مدارس نیاز به حمایت های مالی - اجرایی بیشتر داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان نیز در این مراسم گفت: عبور از تحریم ها با اقدامات پژوهشی و راه اندازی شرکت های دانش بنیان میسر می شود.

عزیزه امامی اظهار داشت: پایه و اساس رشد هر کشوری در همه عرصه ها از آموزش و پرورش نشات می گیرد و در این نهاد پژوهش دارای اهمیت فراوانی است.

وی گفت: تحریم های ظالمانه ای بر کشور تحمیل شده و بنا به گفته رهبر معظم انقلاب باید از تحریم یک فرصت بسازیم و این امر با اقدامات پژوهشی و راه اندازی شرکت های دانش بنیان محقق می شود.

۱۶ تا ۲۲ آذر ماه هفته پژوهش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.