به گفته جلالی رییس انجمن پیمانکاران عمرانی جهاد کشاورزی گلستان، در سیل امسال پیمانکاران این حوزه حدود ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین خود را برای مقابله و امدادرسانی به آسیب دیدگان به کار گرفتند.

در استان گلستان بیش از ۶۰۰ شرکت بخش خصوصی در امور عمران کشاورزی دارای مجوز فعالیت هستند.

در این مراسم همچنین از خانواده شهید راه خدمت احمد عبدالحسینی که جان خود را در امدادرسانی با قایق از دست داد و شماری از پیمانکاران بخش خصوصی مشارکت کننده در مقابله با سیل و امداد رسانی به آسیب دیدگان قدردانی شد.

نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی گلستان در این مراسم گفت: حادثه سیل به طور واقعی نبود مرزبندی میان مردم شیعه و سنی و علاقه‌مندی و فداکاری آن ها نسبت به یکدیگر را ثابت کرد.

حجت الاسلام قنبر معصومی فر اظهار داشت: مردم شیعه این استان در مقابله با سیل به خوبی وحدت خود را در یاری رساندن به آسیب دیدگان اهل سنت در شهرستان های گنبدکاووس، آق قلا، گمیشان به نمایش گذاشتند.

وی از همکاری پیمانکاران بخش خصوصی در بسیج امکانات برای مقابله با سیل و خروج ماندابی از مناطق آسیب دیده با سازمان جهادکشارزی استان قدردانی کرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان هم مشارکت پیمانکاران بخش خصوصی در مقابله با سیل را یادآور ایثار جهادگران در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: این قشر بدون چشم‌داشت برای کاهش خسارت سیل وارد عمل شدند که شایسته قدردانی است.

مختار مهاجر همچنین از کمک سه میلیارد ریالی صندوق حمایت از بخش کشاورزی در تامین نهاده های دامی، مشارکت اتحادیه کارخانه داران خوراک دام در ۲۵۰ تن کنستانتره و ۵۰۰ تن جو، در اختیار قرار دادن ۶۰ فروند قایق از سوی صیادان و فعالیت گروه های دامپزشکی بخش خصوصی در مایه کوبی دام ها در مقابله با سیل و کمک به آسیب دیدگان بخش کشاورزی و مردم قدردانی کرد.

وی از پیمانکاران امور عمرانی کشاورزی استان خواست برای بازسازی امور زیربنایی آسیب دیده از سیل که به تازگی اعتبار آن به سازمان ابلاغ شده است، مشارکت کنند.

مهاجر بدون اشاره به مبلغ اعتبار ابلاغی اضافه کرد: این اعتبار بیشتر در لایروبی انهار، کانال های زراعی، جاده های بین مزارع و قنوات آسیب دیده هزینه خواهد شد.

براساس گزارش مسوولان گلستان خسارت وارده سیل به بخش های مختلف در این استان ۴۸ هزار میلیارد ریال است که ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آن در بخش کشاورزی استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.