علی اکبر برآبادی روز دوشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار گنبدکاووس گفت که بازرسان صنعت، معدن و تجارت شهرستان بایستی قیمت جدید گوشت را از طریق اتحادیه قصابان به اطلاع عموم مردم برسانند و با نظارت محسوس و نامحسوس بر قصابی‌ها، با متخلفان احتمالی در این بخش برخورد کنند.

وی بااشاره به پایین بودن قیمت خرید گوجه‌فرنگی در فصل برداشت این محصول، برضرورت کاهش قیمت رب گوجه‌فرنگی توسط واحدهای تولیدی منطقه تاکید کرد و افزود: وقتی گوجه با قیمت پایین از کشاورز خریداری شده، نباید همچنان شاهد بالا بودن قیمت رب در بازار باشیم.

برآبادی، نبود واحد کشتارگاه طیور در گنبدکاووس را از نقاط ضعف این شهرستان دانست و اضافه کرد: گنبدکاووس از قطب‌های مهم تولید مرغ گوشتی در استان گلستان و کشور بوده و وجود یک کشتارگاه صنعتی در آن ضروری است تا در شرایط ضروری، گوشت مرغ مورد نیاز شهروندان در اسرع وقت تامین شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به افزایش هر قطعه جوجه یک روزه مرغ گوشتی از ۱۹ هزار ریال به ۳۲ هزار ریال در یک ماه اخیر افزود: این افزایش قیمت بدون تردید تا دو ماه دیگر بر قیمت این ماده پروتئینی تاثیر می‌گذارد که باید مدیران جهادکشاورزی برای کاهش قیمت‌ها، برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور مبنی بر ذخیره میوه شب عید، از مسوولان صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس درخواست کرد تا اقدامات مورد نیاز برای تامین سهمیه مورد نیاز شهرستان و تهیه بانک اطلاعاتی از تولیدکنندگان مورد اطمینان منطقه جهت تزریق کالاهای مورد نیاز مردم به بازار، در مواقع ضروری تاکید کرد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس نیز دراین جلسه گزارشی از اقدامات نظارتی و تامین برخی کالاهای اساسی در چند ماه گذشته ارائه داد و گفت: توزیع ۵۰ تن شکر، ۵۰ تن روغن خوراکی، ۸۰ تن برنج هندی و هزار و ۸۴۲ بسته ۵۰۰ گرمی چای خشک با قیمت مصوب درایام محرم و صفر ویژه مساجد و هیات‌های عزاداری و عمومی مردم با هدف تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها بخشی از فعالیت‌های این اداره بوده است.

خلیل رجبلی افزود: همچنین در چند ماه گذشته علاوه بر نظارت‌ بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف، گشت‌های مشترک با برخی ادارات و نهادهای گنبدکاووس برگزار شد که ۲۵ واحد صنفی متخلف درحوزه پوشاک، کیف و کشف و لوازم تحریر شناسایی و با تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: براساس بررسی‌های انجام شده قیمت برخی اقلام مانند گوجه فرنگی، جوجه یک‌روزه، تخم مرغ، برنج خارجی و تیرآهن در یک ماه گذشته افزایش داشته که علت اصلی آن، کمبود عرضه و افزایش تقاضا  و مصرف بوده است.

رجبلی به کاهش قیمت دام زنده در گنبدکاووس از حدود ۴۰۰ هزار ریال در هر گیلوگرم به ۳۰۰ هزار ریال اشاره کرد و گفت: متعاقب آن قیمت گوشت گوسفندی هم دراین شهرستان از حدود ۹۰۰ هزار ریال به ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار ریال درحال کاهش است.

دکتر نادر گوگلانی رییس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس نیز دراین جلسه با بیان اینکه با اقدامات پیشگیرانه، هیچ بیماری دامی در هشت ماه گذشته در این شهرستان مشاهده نشده است، خاطرنشان کرد: باید نظارت بیشتری بر میدان فروش دام زنده در گنبدکاووس صورت گیرد تا از ورود دام بیمار توسط برخی افراد سودجو از دیگر مناطق به این شهرستان جلوگیری شود.

محمدرضا دنکوب رییس اداره تعزیرات حکومتی گنبدکاووس هم در این جلسه برلزوم نظارت بیشتر بر تولید و توزیع کالاها در مرکز کشور تاکید کرد و گفت: بسیاری از افزایش قیمت‌ها در شهرستان‌ها متاثر از افزایش قیمت‌ها در تهران است.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.