حجت‌الاسلام رضا دیلمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گنبدکاووس افزود: تعریف اصول وحدت بخش، ایجاد فضای گفت‌وگوی سازنده، تقویت تعامل میان علما، دانشمندان و فرهیختگان جهان اسلام و توجه به بصیرت، هوشیاری و دشمن شناسی و رصد تحرکات جبهه کفر و ایادی استکبار از مهمترین محورهای وحدت‌آفرین مورد نظر رهبری است.

وی با  تشریح جایگاه وحدت در تعالی و بالندگی جامعه اسلامی، گفت: یکی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی، نامگذاری هفته‌ای به نام وحدت با محوریت نبی‌ مکرم اسلام (ص) است که می‌توان اخلاق مهربانانه، صبر و استقامت و پایداری، عبادت، ساده‌زیستی، توجه به فرهنگ کار و تلاش و داشتن فروتنی و تواضع را از مهمترین ویژگی‌های پیامبر اسلام (ص) برشمرد.

امام جمعه موقت گنبدکاووس در بخش دیگری از خطبه های خود، تطهیر چهره منفور خاندان پهلوی را یکی از راهبردهای مهم دشمن در حوزه جنگ نرم علیه ایران اسلامی دانست و گفت: دشمن تلاش دارد با استفاده از رسانه جمعی و تبلیغات، خاندان پهلوی را عامل پیشرفت ایران معرفی و نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد.

وی، ایجاد تفرقه و شکاف در جامعه اسلامی با دوقطبی‌سازی و تاریک‌نمایی آینده نظام، تطهیر چهره هیولایی آمریکا و رژیم پهلوی و تخریب شخصیت‌های مجاهد و انقلابی، ناکارآمدنشان دادن نظام اسلامی و تهی کردن خانواده‌ها از معنویت و ارزش‌های انقلابی و دینی با استفاده از ماهواره و فضای مجازی را محوری‌ترین راهبردهای دشمن در حوزه جنگ نرم علیه ایران اسلامی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: به فضل الهی و با هوشیاری ملت ایران، آمریکا و تمام افرادی که در جبهه کفر در مقابل انقلاب اسلامی صف‌آرایی کرده‌اند، همانند ۴۰ سال گذشتههیچ غلطی نمی‌توانند بکنند چرا که آمریکا به مراتب نسبت به قبل ضعیف‌تر شده و افول و مرگ تدریجی آن در حال وقوع است.

امام جمعه موقت گنبدکاووس افزود: بر اساس بیانات رهبری، مذاکره با آمریکا دادن تنفس مصنوعی به این کشور است و ایستادگی و مقاومت با اتکا به اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از صنعت داخلی تنها راه مبارزه با مکانیزم تحریم به حساب‌ می‌آید زیرا بیش از یک سال صبر راهبردی به همگان ثابت کرد آمریکا و کشورهای غربی تعهدی نسبت به انجام وعده‌هایشان ندارند.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و متشکل از اقوام مختلف که بیش از نیمی از آنها را ترکمن‌های اهل سنت تشکیل می‌دهند، از جمله شهرستان‌های مطرح کشور در زمینه وحدت شیعه و سنی و زندگی مسالمت امیز اقوام مختلف است.

دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول به عنوان روز میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) در روایات اهل سنت و شیعه که امسال مصادف با ۱۹ لغایت ۲۴ آبان است، به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.