امان‌محمد باشقره روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طول کل مسیر آزادشهر به شاهرود ۱۰۰ کیلومتر است که ۵۷ کیلومتر آن در حوزه استان گلستان و بقیه در استان سمنان قرار دارد.

وی با یادآوری اینکه طرح بهسازی و تعریض جاده آزادشهر - شاهرود از محل اعتبارات ملی وزارت راه و شهرسازی و از سال ۹۳ در حوزه دو استان گلستان و سمنان شروع شده و در حال انجام است، گفت: عملیات اجرایی این طرح در حوزه گلستان با پیش بینی ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار توسط سه پیمانکار در دستور کار قرار گرفت.

باشقره افزود: عملیات اجرایی این طرح ملی درحوزه استان گلستان  از اسفند ۹۳ و از کیلومتر ۱۳ تا ۲۸ با اعتبار پیش بینی شده ۲۸۰ میلیارد ریال آغاز شد و اقداماتی شامل ترانشه‌برداری، تعریض، دیواره‌سازی و احداث ابنیه فنی در دست انجام است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی دو قطعه دیگر این پروژه ملی شامل شانه‌سازی، تعریض و احداث دوربرگردان‌های استاندارد از کیلومتر صفر تا کیلومتر ۵.۵ (شهر نوده خاندوز) با اعتبار پیش بینی شده افزون بر ۵۰ میلیارد ریال و نیز بهسازی و تعریض کیلومتر ۲۸ تا ۳۸ این جاده با اعتبار پیش بینی شده حدود ۲۵۰ میلیارد ریال از تابستان پارسال شروع شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی دو شهرستان آزادشهر و رامیان ادامه داد: در صورت تخصیص کامل اعتبارات پیش بینی شده برای طرح ملی بهسازی و تعریض جاده ترانزیتی آزادشهر - شاهرود و نیز تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سیل امسال، بخشی از این طرح تا آخر امسال یا اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

باشقره با بیان اینکه جاده آزادشهر - شاهرود از اهمیت ارتباطی زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: این جاده تنها محور کوهستانی و ترانزیتی بدون تونل کشور است و هر روزه تعداد زیادی تریلی و کامیون ترانزیتی از جنوب و غرب کشور از این جاده برای رسیدن به مرز و گمرک اینچه‌برون گلستان و برعکس از کشورهای آسیای میانه به جنوب و غرب کشور عبور می کنند.

شهرستان‌های آزادشهر و رامیان در شرق گلستان حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.