به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از 11 هزار کیلومتر راه اصلی و بیش از یکهزار و 300 کیلومتر نیز راه روستایی دارد.
بیشترین روستاهای سمنان در شرق این استان قرار دارند بنابراین علاوه بر راه های مواصلاتی، بسیاری از جاده های فرعی و روستایی این بخش از استان هم به بازسازی و اصلاح نیاز دارد.
میامی شرقی ترین شهرستان سمنان و با فاصله بسیار زیاد از مرکز استان قرار گرفته است، یکی از مهم ترین خواسته های مردم این شهرستان توجه به راه های روستایی و بهبود کیفیت آن ها است که جاده های فرومد به شفیع آباد و فرومد به فیروزآباد نیز از این جمله برشمرده می شود.
یکی از اهالی روستای فرومد در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه ساخت جاده فرومد- شفیع آباد 15 سال پیش کلید خورده است گفت: در تمام این سال ها به طور پیاپی کار زیرسازی و ساخت جاده آغاز و پس از مدت کوتاهی متوقف شده است.
قدرت الله موسوی با بیان این که نبود جاده مناسب دسترسی روستاهای این منطقه به یکدیگر را با مشکل روبرو کرده است، اظهار داشت: هر بار که بر اثر بارش باران سیل به راه می افتد، باید منتظر بمانیم تا ببینیم باز کدام یک از بخش های جاده تخریب شده و تا مدت ها به همین شکل باقی بماند.
وی از وضعیت آسفالت موقت بخشی از این مسیر نیز ابراز نارضایتی کرد و گفت: آسفالتی از استان همسایه خریداری کردند اما مانند کاهگل بود به طوری که قیرها تا حدود 200 متر در بیابان های کنار جاده پخش شد و پس از آن آسفالت را جمع کردند.
عضو شورای روستای فرومد هم با اشاره به آغاز ساخت جاده فرومد به شفیع آباد در سال 82 ابراز داشت: در آن زمان زیرسازی جاده صورت گرفت اما تا سال 85 به حال خود رها شد و در سال 88 نیز که دوباره کار زیرسازی آغاز شد باز هم شاهد متوقف شدن طرح بودیم.
حسین آدینه ادامه داد: در سال 93 دوباره خاکریزی و زیرسازی جاده انجام شد و به پایان هم رسید اما مسئولان برنامه ای برای آسفالت این جاده نداشتند و به دلیل مشکلاتی مانند بارش باران و جاری شدن سیل هر ازگاهی بخشی از مسیر تخریب می شد.
وی یادآور شد: در سال 96 با پیگیری شورای اسلامی فرومد و کمک های نماینده شاهرود و میامی در مجلس و وزارت راه و شهرسازی، 12 کیلومتر از این مسیر زیرسازی و قیرپاشی و آماده آسفالت شد اما دوباره به همان حال رها شد.
آدینه با بیان اینکه با صرف هزینه ای کلان قیر در این جاده پاشیدند اما آن را به حال خود رها کردند، افزود: آذر ماه و در هوای سرد، 900 متر از مسیر آسفالت شد اما کیفیت آن به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.
یکی دیگر از اهالی فرومد هم درباره مسیر این روستا به فیروز آباد به ایرنا گفت: ساخت 2 جاده فرومد- شفیع آباد و فرومد- فیروز آباد با هم آغاز شد اما جاده فیروز آباد به سرانجامی نرسید.
وی افزود: در آن زمان می توانستند با هزینه کمتری کل جاده را آسفالت کنند اما اکنون این کار به اعتبار زیادی نیاز دارد.
رئیس اداره راه و ترابری شهرستان میامی در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه امسال 900 میلیون ریال برای آسفالت جاده فرومد- شفیع آباد اختصاص یافته است گفت: 10 کیلومتر از مسیر آماده آسفالت بوده و تا پایان اردیبهشت 98 این کار انجام می شود اما برای باقیمانده این راه باید اعتبار جدیدی تعلق گیرد.
امیر تیموری تاکید کرد: با عنایت به اینکه عملیات آسفالت این جاده با سرمای هوا روبه رو بود، متوقف شد تا بتوان کار را در هوای مناسب و با کیفیت بالا به انجام رساند.
وی درباره جاده فرومد- فیروزآباد هم اظهار داشت: زیرسازی این جاده انجام شده اما به دلیل نداشتن ردیف اعتباری چند سالی است که ادامه عملیات متوقف شده است.
به گزارش ایرنا، به این ترتیب تا چند ماه آینده 10 کیلومتر از مسیر بیش از 20 کیلومتری فرومد به شفیع آباد آسفالت می شود اما اهالی این منطقه باید برای نیم دیگر این راه همچنان چشم به راه اختصاص اعتبارهای جدید باشند.
شهرستان میامی در مسیر دسترسی استان سمنان به خراسان های رضوی و شمالی قرار گرفته است. مرکز این شهرستان با سمنان 250 کیلومتر فاصله دارد.
7359/6167/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.