علی بیانی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این پرنده شکاری پس از ثبت اطلاعات مورفولوژیکی و بیومتری و تیمارداری، در زیستگاه طبیعی خود رها می شود.

وی همچنین با بیان اینکه نیازمند همراهی مردم برای حفظ محیط طبیعی و تنوع زیستی در مناطق حفاظت شده هستیم افزود: زیستگاه های منطقه در معرض تهدیدات گوناگونی همچون شکار غیرمجاز، فعالیت غیرقانونی در اراضی ساحلی و تخریب و تصرف منابع ملی است که به دلیل محدودیت هایی که در نیروی انسانی، امکانات و بودجه وجود دارد، برخی از این مسائل پنهان می ماند و همراهی مردم نقش بسزایی در حفظ حیات وحش به عنوان یک میراث ملی خواهد داشت.

حوزه استحفاظی محیط زیست شهرستان های ترکمن و گمیشان به دلیل برخورداری از زیستگاه های منحصر بفرد دشتی و تالابی در کریدور مهاجرت پرندگان شکاری واقع است و همه ساله از اوایل شهریور تا آذر ماه میزبان این پرندگان با ارزش و حمایت شده است.

به گزارش ایرنا، گلستان از معدود تنفس‌گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است و به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است.

به گفته مسئولان محیط زیست ۱۱۴ گونه پرنده مهاجر در فصول مختلف بویژه زمستان در زیستگاه های گلستان حضور داشته و زاد و ولد می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.