آیت الله سیدکاظم نورمفیدی سه شنبه شب در دیدار با مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران اظهار داشت: برای توسعه و رونق استان و مهار بیکاری، باید کارخانجات فناوری در استان تاسیس شود تا ارزش افزوده در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از سوی دیگر تولیدات و محصولات فرآوری شده باید ضمن کسب رضایت مردم، توان رقابت و عرضه در بازارهای جهانی را نیز داشته باشد.
مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران هم در این دیدار گفت: این شرکت دولتی و وابسته به صندوق بازنشستگی با یک میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته به عنوان سهامدار، روزانه برای تولید بیش از ۲۵۰ نوع محصول بالغ بر سه هزار تن شیر در کشور خریداری می کند.

وی بیان کرد: تاسیس یک دامداری سه هزار راسی در شرق گلستان به عنوان یک طرح ملی در وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی در حال بررسی و سپری کردن مراحل قانونی است.

عبدالله قدوسی افزود: این دامداری توان تولید روزانه حدود ۸۰ تن شیر را دارد و با راه اندازی آن زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر به طور مستقیم فراهم خواهد شد.

وی با اعلام خرسندی از حمایت استاندار گلستان و دفاع از این طرح در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور گفت: پگاه گلستان ۳۵۰ تن ظرفیت تولید محصول را دارد که با توجه به کمبود شیر در استان از نصف این ظرفیت استفاده می شود و راه اندازی دامداری جدید می تواند این مشکل را حل کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.