آیت الله‌ سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان اظهار داشت: این فشارها نه تنها ملت و نظام را تسلیم نکرد بلکه زمینه های رشد و پیشرفت کشورمان در عرصه های مختلف را نیز فراهم آورد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خام فروشی نقطه ضعف ایران در مسیر توسعه همه جانبه است افزود: جدا شدن اقتصاد ایران از وابستگی به نفت گامی بسیار بزرگ برای توسعه پایدار و همه جانبه است.
نماینده ولی فقیه در گلستان با ابراز تاسف از این که کشور گرفتار خام‌ فروشی شده گفت: فرآوری نفت که اقتصاد ما بر پایه آن بنا نهاده شده، از جمله روش های کسب درآمد پایدار و چند برابر شدن آن با فروش محصولات حاصل از فرآوری این ماده است.

آیت الله نورمفیدی افزود: ایران دارای معادن و مواد اولیه بسیار زیادی است که اگر فرآوری آن مورد توجه بیشتر قرار بگیرد شکوفایی اقتصاد ایران چند برابر خواهد شد.

امام جمعه گرگان ادامه داد: به عنوان مثال با کار بر روی سنگ معدن، می توان محصول فرآوری شده را هر مترمکعبی ۵۰۰ میلیون ریال به فروش برسانیم که در حال حاضر مواد اولیه این محصول به صورت خام از کشور خارج شده و با تبدیل به محصول جدید با چند برابر قیمت بار دیگر وارد ایران می شود.

امام جمعه گرگان با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر منع خام فروشی، خاطرنشان کرد: یک شیشه عطر با قیمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار به فروش می ‎رسد، در صورتی که مواد اولیه را کمتر از پنج دلار از ما خریداری می کنند و پس از فرآوری چندین برابر قیمت می فروشند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به دیدار اعضای خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری و تاکید بر رعایت حقوق عمومی گفت: مسأله حقوق عمومی در فرامین مقام معظم رهبری مطرح شده و امیدواریم در قوانین کشور نیز بیشتر دیده شود که این مهم باعث اثرات مثبت در جامعه می‎شود.
نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به عملیات های انصارالله یمن و بمباران شرکت آرامکو و حمله اخیر به نجران عربستان،  خاطرنشان کرد: در این حملات سه تیپ عربستان منهدم و هزاران خودروی نظامی و زرهی به غنیمت گرفته شد و عده زیادی از افسران و فرماندهان و سربازان و حتی از ملیت ‎های دیگر اسیر شدند.

امام جمعه گرگان گفت: عربستان بعد از چند سال جنگ با یمن نتیجه ای به دست نیاورده و از سوی دیگر با اقدامات یمن در چنین شرایطی دنیا به این نتیجه رسید که مقاومت در برابر هر قدرتی جواب می ‎دهد و شاخصه های مقاومت در فلسطین، عراق و سابر کشورها اثرگذار است.
آیت الله نورمفیدی به اعتراضات اخیر در عراق اشاره کرد و گفت: دشمنان می ‎خواهند همان اقداماتی که در سوریه اتفاق افتاده را در عراق انجام دهند، اما بدون شک دلیل تمامی این اتفاقات در خارج از عراق است و شکی نداریم که عربستان سعودی و امثال آن پشت این شلوغی ‎ها قرار دارند.
امام جمعه گرگان همچنین ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: ناجا برای برقراری امنیت در همه عرصه ها حضور دارد و برای ایجاد نظم و امنیت ۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز تقدیم کشور کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.