به گزارش ایرنا ، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل افزود: زمانی آمریکا ایران را از جهت بنزین تحریم کرد و گفت هیچ کشوری حق فروش بنزین به ایران را ندارد ولی قرارگاه خاتم الانبیا با آینده‌نگری ستودنی پالایشگاه بزرگ خاورمیانه یعنی ستاره خلیج‌فارس را راه‌اندازی و با تولید ۳۶۰ هزار بشکه بنزین روزانه نه تنها ایران در تولید بنزین خودکفا شد، بلکه در اتفاقی استثنایی این هفته نهم مرداد برای اولین بار بنزین صادراتی در بخش بین‌المللی بورس انرژی ایران از طرف پالایشگاه خلیج‌فارس عرضه و به ۱۰ کشور با قیمت هر تن ۵۸۱ دلار فروخته شد.

وی اظهار داشت: این دستاورد بزرگ سپاه را که در شرایط تحریم صورت گرفته به سپاه معظم و به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گوییم ، آمریکا اگر از این موقعیت خون بگرید کم است، به آمریکا می‌گوییم از ما عصبانی باش و از عصبانیت بمیر.

وی گفت: این هفته برای اولین بار ۱۰ هزار تن بنزین با استاندارد بسیار ویژه بین‌المللی در بخش بین‌الملل بازار بورس عرضه شد و به کوری چشم آمریکا و تحریم‌کنندگان همه آنها به فروش رفت ، از همین جا می‌توان فهمید که چرا آمریکا سپاه را تحریم کرد و می‌توان فهمید که چرا آمریکا از زبان چند مزدور داخلی می‌گوید که سپاه باید به پادگان برگردد.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: سپاه آمریکا را در تحریم ناکام گذاشته و بزرگترین عامل و اصلی‌ترین عامل ضربه‌گیری تحریم‌های آمریکا علیه ایران است، بسیاری از فازهای عسلویه و پروژه‌های بزرگ نفتی در آنجا بعد از ترک توتال توسط سپاه راه‌اندازی شده است.

آیت الله عاملی افزود: اگر آمریکا می‌خواهد اثر تحریم بر ملت ها را بداند به یمن نگاه کند. این کشور از جهت دفاعی ضعیف‌ترین کشور منطقه بود و حالا در اثر تحریم و هجوم وحشیانه آل‌سعود قوی‌ترین کشور عربی از جهت پهپاد و موشک بومی است و آل‌سعود به شدت پشیمان است که چرا با حمله به یمن یک قدرت و دشمن وحشتناک را در بیخ گوش خودش با دست خودش درست کرد.

وی ادامه داد: یمن قدرتمند قبل از عربستان خطر جدی برای اسرائیل است و این مسأله خواب را از چشم آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها ربوده و جایگاه مقاومت و ایران را به طور فوق‌العاده بالا برده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: از بیستم این ماه بنزین کارتی می‌شود بدون این که قیمت تغییر پیدا کند. این کار دولت محترم بسیار ارزشمند است و بر رسانه‌ها بویژه رسانه ملی واجب است علت آن را برای ملت بزرگ، خوب تبیین کنند. بدون این کارت، بنزین که سرمایه ما و نسل‌های آینده است به کشورهای همسایه قاچاق می‌شد.

آیت‌الله عاملی همچنین با اشاره به درگذشت مداح اردبیلی دربار امام حسین گفت: در نماز مرحوم منصوری، در تشییع و در مجالس ترحیم وی اجتماع جمعیت واقعا حیرت‌آور بود و این اجتماع نشان می‌دهد که ملت ما حسینی هستند و عشق و محبت حضرت اباعبدالله تمام وجود ملت ما را تسخیر کرده است.

به گفته وی، اجتماعات محرم، تاسوعا، عاشورا و راهپیمایی اربعین نشان می‌دهد که هویت در این کشور هویت دینی و حسینی است ، ما از این همت بزرگ، یک حقیقت بسیار نفیس کشف می‌کنیم و آن اینکه آذربایجان کشور امام حسین است و نسل جدید در آذربایجان نسل حسینی است و این آینده خوبی را نوید می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها گفت: این هفته یک اقدام بسیار مثبت اقتصادی در استان صورت گرفت. با درایت و تلاش مدیریت ارشد استان، مدیران عامل بانک‌های ملی، کشاورزی، صادرات، پست بانک، سپه، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و موسسه اعتباری ملل در استان حاضر شدند و هفت هزار میلیارد تومان برای صنعت در چهار محور سرمایه در گردش، فعال کردن واحدهای راکد، سرمایه ثابت برای احداث و تسهیلات برای توسعه تصویب و همچنین ۷۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی تامین شد.

وی ادامه داد: این اولین بار است که در کشور مدیران بانک‌ها در یک استان حاضر می شوند. رئیس‌جمهوری در تبریز بود ، معاونان بانک‌ها آنجا رفته بودند و مدیران بانک‌ها به اردبیل آمده بودند و این نهایت درایت است.

آیت‌الله عاملی در بخش دیگری از خطبه‌ها بر اهمیت روزه هشتم و نهم ذی‌الحجه و احیای شب عید بویژه بر نماز عید اضحی تاکید کرد و گفت: عید فطر مقدمه برای عید اضحی است.

وی همچنین از خیرینی که آماده ذبح قربانی و تقسیم آن بین مستمندان هستند، قدردانی کرد.

۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.