به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز شنبه در سومین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی گنبدکاووس افزود: اهتمام به مسائل فرهنگی و اجتماعی مناطق حاشیه نشین باهدف پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، امری ضروری است که مدیران ادارات و نهادهای اجرایی و خدماتی بایستی در کنار انجام فعالیت‌های عمرانی و خدماتی، به آن توجه جدی داشته باشند.

وی، کم سوادی یا بیسوادی، بیکاری، جمعیت بالا، فقر و محرومیت را از جمله ویژگی‌های چهار منطقه حاشیه‌نشین شهر گنبدکاووس با جمعیت حدود ۴۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: این ویژگی‌ها می‌تواند زمینه‌ساز بروز آسیب‌های اجتماعی باشد که باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مناسب و  آگاهی بخشی به ساکنان محلی، در کنار انجام فعالیت‌های عمرانی و خدماتی مورد نیاز، از آن پیشگیری کرد.

کریمی اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های خدمات رسان و اجرایی گنبدکاووس موظفد در انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد و همچنین ظرفیت کارشناسی دفاتر تسهیل‌گری محله‌ای که توسط وزارت کشور در برخی محلات حاشیه نشین این شهر از جمله "سیدآباد و بدلجه" راه اندازی شده، استفاده نمایند.

وی، دانشگاه ها را از دیگر ظرفیت‌ها برای تدوین برنامه‌های فرهنگی درحوزه آسیب‌های اجتماعی دانست و از کم‌توجهی برخی مراکز آموزش عالی گنبدکاووس در این حوزه بشدت انتقاد کرد و اظهار داشت: ارائه طرح و راهکارهای علمی ازسوی دانشگاه‌ها و اجرای آن با مشارکت دیگر دستگاه‌ها می‌تواند موثر واقع شود.

به گزارش ایرنا، در این جلسه شهردار گنبدکاووس و نیز مشاور طرح بازآفرینی شهری شهرداری، مدیر شبکه بهداشت و درمان و رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان و همچنین مدیرعامل دفتر تسهیل‌گری و توسعه محله‌ای سیآباد و بدلجه شهر گنبدکاووس نیز گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در مناطق حاشیه‌نشین این شهر ارائه دادند.

همچنین در این جلسه که تعدادی از معتمدان محله سیدآباد و بدلجه حضور داشتند، یکی از اهالی به بیان مسائل و مشکلات مردم این محله‌ها پرداخت و اظهار داشت: راه اندازی کتابخانه عمومی و پاسگاه انتظامی، رفع مشکل فرسودگی شبکه آب شرب، احداث یک سالن چند منظوره برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی اهالی، لایروبی رودخانه‌ها، همکاری بنیاد علوی برای صدور سند مالکیت و پرهیز از موازی‌کاری توسط ادارات و نهادها در ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی از مطالبات مردم این دو محله است.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است که حدود ۴۰ هزار نفر از جمعیت آن در چهار منطقه حاشیه نشین شهر گنبدکاووس سکونت دارند.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.