سرهنگ محمدرضا سراوانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این شکارچیان که در حین صید پرندگان شکاری دستگیر شدند، چهار دستگاه دوربین چشمی، ۱۲ مورد آلات و ادوات صید و ۱۴ قطعه کبوتر زنده کشف و ضبط شد.

وی افزود: علاوه بر اقلام فوق، سه دستگاه موتورسیکلت این شکارچیان که در دو ناحیه "آق تقه" شهرستان مراوه تپه و حومه روستای "کرند" شهرستان گنبدکاووس مشغول صید بودند، با دستور مقام قضایی توقیف شد.

سرهنگ سراوانی با بیان اینکه صیادان متخلف روز گذشته دستگیر شدند، اضافه کرد: این صیادان غیرمجاز که سه نفر از اهالی روستای نارلی‌داغ مراوه تپه و ۶ نفر هم از اهالی روستای کرند گنبدکاووس بودند و بین ۲۹ تا ۳۴ سال داشتند، پرونده‌ای تشکیل و به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی یادآور شد: چند روز پیش نیز هفت شکارچی متخلف صید پرندگان شکاری توسط ماموران مرزبانی هنگ مرزی اترک شناسایی، دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

مسوول واحد حقوقی اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون فصل مهاجرت پرندگان شکاری (شاهین‌سانان) از کشور ترکمنستان به نواحی جنوبی ایران است که دسته‌هایی از این پرندگان از مسیر نواحی شمالی استان گلستان عبور و بعضا چند روزی در این منطقه توقف می‌کنند.

آنه محمد متقی افزود: برخی اعراب شیخ‌نشین حاشیه جنوبی خلیج فارس و یا رابطان آنها برای دستیابی به این پرندگان، به منطقه می‌آیند و از بومیان برای صید پرندگان شکاری استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: قیمت هر بهله شاهین شکاری در منطقه از یک تا دو میلیارد ریال است که این رقم در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس تا دو برابر نیز خرید و فروش می‌شود.

متقی گفت: با این حال جریمه پیش بینی شده برای شکار هر بهله از خانواده شاهین سانان ۶۰۰ میلیون ریال است که درصورت شکار این پرندگان و دستگیری شکارچی، صیاد متخلف بایستی آن را پرداخت نماید.

به گزارش ایرنا، هنگ مرزی اترک گلستان، مسوولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی ۳۵۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.