با گذشت شش ماه از وقوع سیل، بار دیگر مدارس این مناطق میزبان هیاهوی دانش آموزان است هزاران دانش آموز کلاس اولی، بوی حیات و نشاط را در فضای این محیط های آموزشی پراکنده کردند.

طبق اعلام استاندار گلستان، در جریان سیل ابتدای امسال، ۳۲۶ مدرسه استان آسیب دید که از این تعداد ۲۸۰ مدرسه به بهسازی احتیاج داشت که کار تعمیرات آن به پایان رسید.

هادی حق شناس ادامه داد: ۲۴ مدرسه استان نیز به طور کامل تخریب شد که از این تعداد ۱۷ مدرسه در حال ساخت است و مناقصه ساخت هفت مدرسه دیگر هم برگزار شد.

استاندار گلستان همچنین از بسیج همه نهادهای امدادی و خدمات رسان استان برای رفع دغدغه های دانش آموزان این مناطق خبر داد و گفت : دستگاه های مختلف در کنار خیران مردمی بخش هایی از نیاز نوشت افزار دانش آموزان این مناطق را برعهده گرفته اند تا دغدغه های اقتصادی ناشی از شروع سال تحصیلی برای خانوارهای گرفتار از سیل کاهش یابد.

فرماندار آق قلا نیز با اشاره به حضور ۲۹ هزار دانش آموز آق قلایی در کلاس درس در سال تحصیلی جدید اظهار داشت : با وجود مشکلات سیل، هیچ مانعی برای تحصیل دانش آموزان در مدارس شهرستان وجود ندارد.

امیرشیر توماج اظهار داشت: به دلیل افزایش سالیانه دانش آموزان و مشکلات پس از سیل و ضرورت مدیریت توزیع دانش آموزان در مدارس، در سال تحصیلی جدید ۲۳ کلاس کانکسی به مدارس شهری و روستایی شهرستان آق قلا اضافه شد که تلاش شده این کانکس ها بیشتر در بخش کارهای دفتری مدارس مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهارداشت: در سال جاری میزبان۲۵۰۰ دانش آموز کلاس اولی به مدارس هستیم که در ۴۹ کلاس درس جدید به علم آموزی می پردازند.

فرماندار گمیشان نیز گفت: مدارس آسیب دیده از سیل تا حد امکان تعمیر شده و در اختیار دانش آموزان قرار دارد.

احمد دستمرد اظهار داشت: ۱۵ مدرسه این شهرستان در معرض سیل قرار گرفت که از این میان دو مدرسه در گمیشان و یک مدرسه در سیمین شهر تخریب شد اما به مدد حمایت های خیرین در نوبت ساخت و نوسازی است.

دستمرد با بیان این که در سال جدید هزار و ۴۵۰ دانش آموز کلاس اولی در گمیشان مشغول به تحصیل خواهند شد، ادامه داد: بخش از  نوشت افزار مورد نیاز برخی از این دانش آموزان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و خیرین تهیه و آماده توزیع میان نیازمندان است.

بر اساس اعلام مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در سال تحصیلی جدید، ۳۶۲ هزار دانش آموز به مدرسه می روند که از این تعداد، ۴۲ هزار دانش آموز کلاس اولی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.