علیرضا مجاهدی‌راد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این اعتبار برای هزینه‌های جاری و عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس صرف می‌شود.

وی افزود: هم اکنون چهار کتابخانه عمومی متعلق به نهاد کتابخانه‌های عمومی و یک کتابخانه مشارکتی در محل اداره زندان گنبدکاووس فعال است و در روستاهای بالای ۲۵۰۰ نفر جمعیت که دهیاری‌ها با همکاری شورا فضای استاندارد مورد تایید نهاد را تحویل دهند، کتابخانه روستایی راه اندازی خواهد شد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس ادامه داد: در روستای حاجی‌قوشان از توابع دهستان آق‌آباد، یک باب ساختمان برای راه اندازی کتابخانه عمومی معرفی شده که مورد تایید اولیه نهادکتابخانه‌ها نیز قرار گرفته است.

مجاهدی‌راد گفت: ۶۹ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس برای استفاده ۶ هزار و ۲۲۷ عضو فعال موجود است که تعداد اعضا در مقایسه با آمار سه هزار و ۷۹۵ نفر مدت مشابه سال گذشته، ۳۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: امسال ۲۲ هزار و ۲۵۵ منبع کتاب در کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس به امانت گرفته شده که در مقایسه با آمار ۱۴ هزار و ۱۰۵ مورد مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد رشد داشته است.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

۳۰۴۲/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.