مدیرکل انتقال خون استان گلستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از مشارکت فعالانه شهروندان گلستانی در "نذر خون محرم تا اربعین" افزود: در این مدت ۷۰۰ نفر به پایگاه ها و ایستگاه های ثابت و سیار انتقال خون استان مراجعه کردند که ۶۰۰ نفر موفق به ادای این نذر شدند.

سیدصادق بنی‌عقیل اظهار داشت: شمار زیادی از عزاداران حسینی نیز که برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون مراجعه کرده بودند برای مواقع مورد نیاز نوبت دهی شدند که این کار طبق برنامه انجام خواهد گرفت.

به گفته وی در این مدت پایگاه های گرگان، گنبد، علی آبادکتول، امامزاده عبداله و نودیجه گرگان وظیفه خون گیری از عزاداران را برعهده داشت.

اجرای طرح نذر خون ویژه محرم تا اربعین با هدف دسترسی دائم به خون و فرآورده‌های خونی کافی و سالم با نوبت دهی به داوطلبان در همه روزهای سال آغاز شده و شهروندان گلستانی می‌توانند در این خصوص یاریگر سازمان انتقال خون باشند.

همچنین مدیرعامل هلال احمر گلستان گفت که همزمان با ایام عزای حسینی، ۱۰۰۰ شهروند گلستانی و مسافران از خدمات امدادی نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر گلستان بهره‌مند شدند.

طبق اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، سید رحیم میرکریمی اظهار داشت: ۴۶ نجاتگر در قالب ۱۰ تیم عملیاتی با بکارگیری ۸ آمبولانس و خودروی امدادی و موتورلانس این خدمات را در اختیار شهروندان قرار دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.