مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان روز چهارشنبه در تشریح جزییات حرکت دسته عزاداری گفت: این مراسم همه ساله از محل زینبیه اعظم به سمت امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار می‌شود.

فرید احدیان  با اشاره به هماهنگی‌های به عمل آمده برای مراسم امسال دسته زینبیه اعظم اضافه کرد: حرکت دسته عزاداری از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه آغاز می شود.  

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ خادم در زینبیه اعظم زنجان همکاری دارند، افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، امروز ۹۰ اکیپ سیار و ثابت کار جمع‌آوری نذورات را انجام می دهند.

مدیر اجرایی زینبیه اعظم زنجان گفت: از این ۹۰ اکیپ، ۶۰ اکیپ به صورت ثابت و ۳۰ اکیپ نیز به صورت سیار فعالیت خواهند کرد که ۱۰ مورد از آن ها در بین خواهران و ۲۰ مورد نیز در بین برادران اقدام به جمع‌آوری نذورات می کنند. 

احدیان  با بیان اینکه به اینکه امکان پرداخت نذورات به زینبیه اعظم زنجان به صورت غیر حضوری نیز فراهم است، اظهار کرد: شهروندان می توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۱۰*۷*۷۳۳* نذورات خود را از طریق تلفن همراه پرداخت کنند.

وی اظهار داشت: براساس تمهیدات انجام شده، ذبح قربانی فقط در قربانگاه‌های پیش بینی شده انجام می شود و  قبول نذورات نیابتی به صورت حضوری یا تلفنی پس از اخذ مجوز از مرکز بهداشت خواهد بود.
به گزارش ایرنا، مهمانان و مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور در روزهای هشتم و یازدهم ماه محرم به زنجان می آیند تا خود را به قافله عزاداری ساده و در عین حال پرشکوه حسینیه اعظم و زینبیه اعظم برسانند.
'مسجد زینبیه اعظم' که قدمت آن به بیش از ۴۰۰ سال می رسد، در کنار حسینیه اعظم از مهم‌ترین اماکن مذهبی شهر زنجان است که همه ساله در ایام محرم پذیرای خیل عاشقان اباعبدالله‌الحسین (ع) از سراسر کشور و حتی دیگر کشورها است.

۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.