به گزارش خبرنگار ایرنا از آق قلا در پایان رقابت های امروز ۷۸۴ میلیون ریال جایزه نقدی به صاحبان، مربیان و چابکسوران اسب‌های اول تا چهارم کورس‌های ۶ گانه تعلق گرفت.

در دور نخست اسب‌های دو ساله نژاد ترکمن وارد دپار شدند که رامین قهرمانی با اسب آٰرتان آٰریا  قهرمان شد و آق اویلی بشگرد با اسب گزل شاد و محمد خوجملی با اسب سمند محمد به ترتیب دوم و سوم شدند.

دومین دور این مسابقات بین  اسب‌های دوساله نژاد دوخون برگزار شد که محمد امین توماج با اسب فرح موفق به کسب مقام اول شد و محمد خوجملی با اسب گان دولف و قربان محمد اودک با اسب آی هان به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

رقابت در دور سوم میان اسب‌های نژاد تروبرد بالای سه سال شکل گرفت که موسی محمدی با اسب بن دایان زودتر از خط پایان عبور کرد و مقام های دوم و سومی را به ترتیب آًق اویلی بشگرد با اسب آلتون تاش و کمال دالی جه عطا با اسب دیانا  کسب کردند.

در دور چهارم اسب‌های نژاد دوخون بالای سه سال وارد دپار شدند که جواد آچاک با اسب نایکوییست موفق به کسب مقام اول شد و مبین آسایش با اسب ملوان و عبدالحلیم قبادی با اسب نیوگل دوم و سوم شدند.

رقابت در دور پنجم بین اسب‌های  نژاد دو خون بالای سه سال  شکل گرفت که آق اویلی بشگرد با اسب لاله گل ۲ اولین نفر از خط پایان عبور کرد، قربان محمد اودک با اسب ترانه حکیم  دوم شد و بنیامین جرجانی با زیبا گزل ۲ مقام سوم را کسب کرد.

در دور ششم اسب‌های نژاد دوخون هندیکاپ بالای سه سال  با یکدیگر کورس گذاشتند که قربان محمد اودک با اسب سردار بندر مقام اول این دور را کسب کرد، آق اویلی بشگرد با اسب طلا و رامین قهرمانی با اسب اریس نیز عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

مسابقات اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

آق قلا در ۱۵ کیلومتری شمال گرگان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.