به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم شروع عملیات اجرایی این دو واحد آموزشی که روز شنبه و به‌ صورت جداگانه در روستاهای "قورپلجه و آق آباد" از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس برگزار شد، مدیر آموزش و پرورش این شهرستان گفت: برای ساخت و تجهیز این دو مدرسه ۶ و ۹ کلاسه درمجموع ۷۵ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده‌ است.

کمال‌الدین نظرنژاد افزود: مدرسه ۶ کلاسه روستای قورپلجه با زیربنای ۷۵۰ مترمربع در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع با هزینه ۳۵ میلیارد ریالی از اعتبارات دولتی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان ظرف یک سال ساخته و تجهیز می‌شود.

وی اضافه کرد: روستای قورپلجه حدود ۴۵۰ دانش آموز دختر و پسر در مقطع ابتدایی دارد که با احداث این مدرسه جدید در دو نوبت صبح و عصر به تحصیل خود ادامه می‌دهند.

نظرنژاد همچنین در مراسم آغاز عملیات اجرایی مدرسه ۹ کلاسه روستای آق آباد نیز گفت: این واحد آموزشی که ویژه دو مقطع ابتدایی و متوسطه خواهد بود، با زیربنای ۱۱۰۰ مترمربع و اعتبار پیش بینی شده ۴۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

وی تصریح کرد: روستای آق‌آباد با کمبود فضای آموزشی مواجه است و به دلیل تراکم بالای دانش آموزان در کلاس درس، مدرسه ۹ کلاسه جدید در بخشی از محوطه مدرسه قدیم روستا در مدت یک سال با مشارکت نیکوکاران و اداره کل نوسازی گلستان احداث و ۳۴۰ دانش آموز از آن استفاده خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با قدردانی از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و استان گلستان و نیز مشارکت خیرین برای احداث فضاهای جدید آموزشی درمناطق روستایی این شهرستان اظهار داشت: اعتبارات دولتی مورد نیاز این دو مدرسه تامین شده و ظرف یک سال آینده ساخته می‌شوند.

قرجه طیار همچنین بدون اشاره به آماری از تامین اعتبار مورد نیاز برای انجام روکش آسفالت ۲۰ کیلومتر از جاده دهستان سلطانعلی و نیز روکش آسفالت روستای یسیرگیچن از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس خبر داد و گفت: انجام این دو پروژه درمرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارد.

آموزش و پرورش شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان افزون بر ۷۵ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوم دارد.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.