حجت الاسلام قاسم لیوانی در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان با اشاره به نازیبایی و آلودگی بخشی از شهرهای گلستان اظهار داشت: شهروندان باید در کنار مدیران و برنامه ریزی آنها برای نظافت شهرها، حفظ پاکیزگی را جدی گرفته و در ارتقای کیفی آن کوشش کنند.
وی بیان کرد: حفظ حرمت و حقوق شهروندی بخشی از وظایف مسلمان است و باید تلاش کنیم شهرها و خانه‌های ما رنگ و لعاب اسلامی به خود گیرد.
امام جمعه گرگان گفت: پاکیزگی و زیبایی شهرهای اسلامی بخشی از هویت سرزمین‌های اسلامی است که باید تلاش کنیم معابر و میادین شهرهای اسلامی پاکیزه باشد تا اگر گردشگر غیر مسلمان به شهر آمد ایرادی بر زندگی مسلمانان نگیرد.

وی اظهار داشت: وضعیت برخی مناطق شهری استان گلستان آزار دهنده و تاسف بار است و برخی شهروندان، زباله ها را در جوی آب و خیابان و کوچه پر می‌کنند که این شایسته نیست.

حجت الاسلام لیوانی همچنین به آلودگی جنگل‌ها و سواحل استان گلستان نیز اشاره کرد و گفت: وضعیت این مناطق رنج‌آور است؛ حیات یک مسلمان شامل محل زندگی و پوشش و لباس باید ویژه و منحصر به فرد و در حد ایده آل و مطلوب باشد.
امام جمعه گرگان به کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ و خیانت های آمریکا و انگلیس در برابر دولت قانونی دکتر مصدق اشاره کرد و گفت: دخالت های غیر قانونی این دو عنصر استکباری در ایران بارها و بارها ثابت شده و به تازگی نیز نویسندگان خود این کشورها به کینه توزی انگلیس و آمریکا علیه ملت ایران اعتراف کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.