استاندار گلستان گفت: در سیل اخیر کل خسارات وارده به بخش های مختلف کشاورزی، راه، آب روستایی، برق و غیره، ۱۶۰۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون مبلغ ۸۷۲ میلیارد تومان از سوی دولت از محل منابع ملی و استانی تامین اعتبار و پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان به نقل از استانداری گلستان، دکتر هادی حق شناس در گفتگو با برنامه تلویزیونی تیتر امشب از شبکه خبر اظهار کرد: از مجموع ۸۷۲ میلیارد تومان، ۴۱۸ میلیارد تومان از محل منابع استانی، ۸۵ میلیارد تومان از محل منابع ملی و ۳۸۹ میلیارد تومان از محل هزینه های جاری تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع خسارات وارده به استان ۶۱۰ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی و ۳۷۰ میلیارد تومان در بخش راه و زیرساخت هاست که نیازمند کمک دولت در این بخش هستیم.

حق شناس با اشاره به ۹۷ نقطه آسیب دیده در راه های استان تصریح کرد: ۵۴ نقطه تاکنون زیرسازی و آسفالت شده که کاملا استاندارد است و زیرسازی و آسفالت ۲۰ نقطه دیگر نیز طی ۱۰ روز آینده به اتمام خواهد رسید.

استاندار گلستان گفت: در بخش راه مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان از محل منابع استانی و ملی تامین اعتبار شد و مشکل جدی در این حوزه وجود ندارد.

حق شناس با اشاره به اختلاف پژوهشگاه فضایی ایران و جهادکشاورزی استان برای تعیین میزان خسارات بخش کشاورزی اعلام کرد که ۹۹ درصد این اختلافات برطرف شده و مابقی خسارات کشاورزان به زودی پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۵۰ میلیارد تومان خسارات پرداختی به کشاورزان در کل کشور مبلغ ۲۰ میلیارد تومان در این استان پرداخت شده و تمام سعی ما این است که مردم هرچه سریعتر برای فصل کاشت آماده شوند.

استاندار گلستان بیان کرد: در بخش کشاورزی آسیب های جدی به زیرساخت ها نظیر زهکشی، قنات، چاه ها، جاده های بین مزارع، ایستگاه های پمپاژ و ... وارد شده که باید هرچه سریعتر نسبت به بازسازی آنها اقدام شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.