نخستین جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین شب گذشته به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان، نخستین جشنواره ملی ازدواج اقوام از 13 تا 15 مردادماه به میزبانی استان گلستان در گرگان برگزار شد.

در این مدت 12 قوم مختلف از استان های خراسان رضوی و شمالی، لرستان، کردستان، مازندران، کرمانشاه، بوشهر، سیستان و بلوچستان و گلستان آداب و رسوم ازدواج خود را به نمایش گذاشتند.

در نهایت پس از سه روز فعالیت این جشنواره شب گذشته به کار خود پایان داد. معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در آیین اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه امروز ازدواج ‌های سنتی در حال فراموشی است، اظهار کرد: با برگزاری چنین جشنواره هایی قصد داریم تا از فراموش شدن این آداب و رسوم جلوگیری کنیم.

محمدمهدی تندگویان با تاکید بر اینکه برای اشاعه فرهنگ ازدواج آسان باید از ظرفیت آیین های اقوام بهره گرفت، گفت: برای ترویج ازدواج آسان برنامه های متعددی برنامه ریزی شده است.

وی به برگزاری مراسم ازدواج چندین زوج در مناطق سیل زده گلستان اشاره و خاطرنشان کرد: این موضوع نشان دهنده نشاط، سر زندگی و امید به آینده در بین مردم این منطقه است.

در حاشیه برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین از «حبیب الله خلیلی» به عنوان خیر فعال و برتر در زمینه ازدواج جوانان که حمایت‌های قابل توجهی در تامین جهیزیه زوجین جوان دارد، «اشرف طالبی» به عنوان قاضی برتر در حوزه تحکیم بنیان خانواده که در پرونده‌های قضایی و دادخواست‌های طلاق کمترین رای طلاق را صادر کرده، «روح الله بنی عقیل» به عنوان تهیه کننده برتر در ساخت فیلم با موضوع خانواده و ازدواج، «مصطفی پیر فرانبی» و «معصومه سادات آبتین» به عنوان زوج موفق معلول، «صادق روشنی» و «شهربانو روشنی» به عنوان زوج موفق جانباز، «سیدجمال حسینی» و «سکینه گرجی» به عنوان زوج موفق جانباز و «علی بای» و «صدیقه جعفری» به عنوان زوج موفق ورزشکار تقدیر بعمل آمد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.