رییس جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین گفت: نخستین جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین از ۱۳ مرداد به مدت سه روز به میزبانی گلستان در گرگان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان، بهمن طیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اولین جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین از ۱۳ تا ۱۵ مرداد ماه در مجموعه ورزشی آزادی گرگان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره از ساعت ۱۷ تا ۲۳ شب برگزار خواهد شد، افزود: ترویج سنت ازدواج آسان، تزریق روحیه شور و نشاط در جامعه و یاد آوری آیین های ازدواج اقوام از اهداف برگزاری این جشنواره است.

طیبی بیان کرد: اجرای موسیقی اقوام، برگزاری رژه اقوام، رونمایی از آیین های ازدواج اقدام و ... از جمله برنامه‌های افتتاحیه این جشنواره در روز ۱۳ مرداد ماه است.

مدیر کل ورزش و جوانان گلستان خاطرنشان کرد: ۴۰ غرفه در زمینه های مشاوره مذهبی، روانشناسی، تغذیه، ژنتیک و حقوقی، ارائه خدمات ازدواج، سوغات و صنایع دستی و طبخ غذاهای اقوام در مراسم ازدواج برپا خواهد شد.

وی گفت: اقوام استانهای خراسان رضوی و شمالی، مازندران، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، لرستان، کردستان، بوشهر و گلستان در این جشنواره حضور خواهند داشت.

رییس این جشنواره خاطرنشان کرد: در اختتامیه جشنواره مراسم ازدواج یک زوج سیل زده گلستانی را خواهیم داشت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.