سفیر اتریش در ایران با اشاره به اینکه با توجه به وسعت و تعدد جاذبه‎های استان گلستان، بالاترین ظرفیت در حوزه گردشگری به‎ویژه گردشگری نرم وجود دارد، گفت: گلستان یک استان بسیار باز با تنوع بسیار زیاد است که این فرصت را برای افزایش همکاری‎ها در حوزه گردشگری در اختیار دست‎اندرکاران قرار می‎دهد.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان به نقل از استانداری گلستان، اشتفان شولز امروز در دیدار با استاندار گلستان با بیان اینکه ما نه تنها احساس علاقه بلکه احساس تعهد می‎کنیم تا تمام تلاش خود را برای حفظ معاهده برجام به کار بگیریم، اظهار کرد: تمام مردم ایران حق برخورداری اقتصادی حاصل از قرارداد برجام را دارند.

وی بیان کرد: بنا به دو دلیل به استان گلستان سفر کردم، اتریش برای سالیان زیاد میزبان گفت‎وگوها و مذاکرات برجام بود و بر همین اساس ما نه تنها احساس علاقه بلکه احساس تعهد می‎کنیم تا تمام تلاش خود را برای حفظ معاهده برجام به کار بگیریم.

شولز گفت: یک گام کوچک ولی راهبردی از سوی اتریش آن است که بنده به اتفاق نماینده کشور اتریش به استان‎های دارای ظرفیت ایران برای توسعه و همکاری اقتصادی بین دو کشور برویم.

سفیر اتریش در ایران با بیان اینکه اتریش در تاریخ همواره دروازه‎ای برای ایران برای ورود به اروپا ایفای نقش کرده است، اظهار کرد: امید است در اثر همکاری و تمرین مشترک فرهنگی بتوانیم همکاری نزدیک بین مسائل مختلف ایجاد کنیم.

وی گفت: سال گذشته گرامیداشت هفتصدمین سال ارتباط مستند بین دو کشور ایران و اتریش برگزار شد و این همان وجه تمایز رابطه بین ایران و اتریش است و با همین دیدگاه نیز امروز به استان گلستان آمدیم.

سفیر اتریش در ایران، استان گلستان را همانند یک قهرمان پنهان دانست و افزود: استان گلستان در شمال شرقی ایران دروازه‎ای به روی آسیای مرکزی به حساب می‎آید و با یک نگاه کوچک به نقشه این منطقه به این مهم پی می‎بریم که ارتباط بین ایران و اتریش می‎تواند منجر به همکاری برد-برد شود.

شولز با اشاره به اینکه دو کشور ایران و اتریش اشتراکات خاصی دارند، تصریح کرد: کشور ایران و استان گلستان مانند اتریش سالیان دراز از لحاظ جغرافیایی در موقعیت یک مرز نه چندان پویا و مرده قرار داشته است و گشایشی که بعد از فروپاشی کشور شوروی به وجود آمد فرصت خوبی را برای گسترش اقتصادی و توسعه تجارت ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: منطقه گلستان و اتریش از لحاظ اقلیمی و توپوگرافی اشتراکاتی دارند و ایران از کوه‎های بزرگ و مناطق و مزارع خوبی برخوردار است و نکته‎ای که ایران دارد اما اتریش از آن بی‎بهره است دسترسی ایران به آب‎های آزاد است.

شولز افزود: بسیار خوشحال هستم از اینکه استان گلستان و مدیران استانی توانستند آثار ظاهری پس از سیل سخت را از بین ببرند و مدیریت خوبی در این زمینه داشته باشند و این مسأله به خوبی نشان داد همکاری خوبی بین جامعه مدنی و نیروهای نظامی و مسئولان ایران به‎ویژه در زمان بحران وجود دارد.

سفیر اتریش در ایران گفت: درصدد هستیم با ایران همکاری دوجانبه در حوزه کشاورزی داشته باشیم، همچنین در حوزه ملی نیز در حوزه آموزش جنگلبانان بین دو کشور همکاری خوبی شکل گرفته است و در حال حاضر وزارت محیط زیست و کشاورزی اتریش تبادل بسیار خوبی با ایران در زمینه پرورش دام دارند و این همکاری در زمینه برخی از دام‎های اتریشی است که ژن آنها بسیار خوب است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.