به گزارش خبرنگار ایرنا، در این ضیافت افطاری که سه شنبه شب در مصلی امام جعفر صادق (ع) گنبدکاووس برگزار شد، علاوه بر جمع زیادی از مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، خانواده مددجویان اداره زندان، کودکان و نوجوانان مراکز نگهداری از ایتام، نیازمندان و سیل زدگان، امام جمعه، برخی مدیران و قضات و کارکنان دادگستری و شعب شورای حل اختلاف این شهرستان نیز حضور داشتند.
برگزاری ضیافت بزرگ افطاری با عنوان سفره همدلی توسط خیر شناخته شده گنبد، حاج محمد شهرکی، از سال های گذشته در مساجد و حسینیه های گنبدکاووس برگزار می شد، اما از سال قبل و به دلیل استقبال گروه های مختلف مردم، در مصلی امام جعفر صادق (ع) برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، امام جمعه گنبدکاووس در مراسم ضیافت افطاری این نیکوکار، با تجلیل از اقدامات خیرخواهانه حاج محمد شهرکی، گفت: برگزاری افطاری های ساده با حضور هزاران نفر از روزه داران از اقشار مختلف مردم، به تحکیم وحدت و همدلی درجامعه کمک می کند.
حجت الاسلام محمود ترابی افزود: برگزاری افطاری ساده مورد تاکید رهبر انقلاب نیز می باشد و همه باید تلاش کنیم فرهنگ آن در جامعه بیشتر نهادیه شود.
تهیه چند هزار بسته غذایی و توزیع آن بین اقشار مختلف نیازمند گنبدکاووس در ماه مبارک رمضان و نیز تلاش برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد و کمک به خانواده آنان از دیگر فعالیت های حاج محمد شهرکی است که ریاست شعبه 11 صلح و سازش دادگستری این شهرستان را نیز برعهده دارد.
به گفته این نیکوکار گنبدی، شعبه 11 صلح و سازش دادگستری گنبدکاووس که فعالیت خود را از سال 1382 آغاز کرده، به طور متوسط هر ماه بین 150 تا 200 پرونده را با صحبتی که با طرفین آن انجام می هد، به صلح و سازش ختم می کند.
آزادی چهار هزار زندانی جرایم مالی غیر عمد که بیشتر ناشی از اشتباهات افراد در رد مال است، نجات 21 زندانی محکوم به اعدام از پای چوبه دار، با کسب رضایت اولیای دم، احداث خانه بهداشت و مدرسه سازی و پیشگام بودن در کمک به حادثه دیدگان بلایای طبیعی در اقصی نقاط کشور و نیز راه اندازی بانک امانات پزشکی در استان های مختلف کشور از دیگر اقدامات خیرخواهانه حاج محمد شهرکی نیکوکار گنبدی می باشد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.