مجتبی جمالی صبح شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در محله هایی همچون شمال محله 'کل آباد' شکافی در محور کمربندی آق قلا ایجاد شده تا آب زودتر به زمین های غربی شهر هدایت شود.
به گفته وی، کانال موجود در بخش درونی محله کل آباد به طول 600 متر بازهم تعریض شده که به تخلیه آب ورودی به این محله کمک بیشتری کرد.
وی افزود: متاسفانه حجم بالای روان آبهای ناشی از سرریز سد وشمگیر، بند باغ صالحان و سد گلستان سبب شد بامداد جمعه به دیواره های کیسه ای حوالی 'یلمه خندان' آق قلا فشار وارد و در دو نقطه شکاف ایجاد شود که با بسیج همه امکانات در حال ترمیم است.
وی گفت: سر ریز سد وشمگیر در آق قلا از 133 به کمتر از 95 متر مکعب در ثانیه رسیده است و هر چند ساعت حدود 4 تا 5 مترمکعب نیز کاهش دارد.
جمالی در خصوص وضعیت ساکنان محله های گرفتار سیلاب نیز افزود: از شب گذشته بیش از یک هزار نفر در مراکز اسکان موقت شهرستان آق قلا حضور و از خدمات شورای مدیریت بحران بهره مند شدند.
وی زمان دقیقی را برای عادی شدن شرایط در آق قلا به دلیل پرحجم بودن فعالیت ها معلوم نکرد.
در همین رهگذر آموزش و پرورش گلستان طی اطلاعیه ای اعلام کرد که مدارس واقع در مناطق حکیم آباد، کل آباد، خیابان میکائیل (شمال چهارراه پمپ بنزین) و عیدگاه تا اطلاع بعدی تعطیل است.
با این وجود بر اساس گزارش خبرنگار ایرنا دیگر مدارس آق قلا هم به دلیل غیبت دانش آموزان حالت نیمه تعطیلی به خود گرفت ضمن اینکه فعالیت برخی مراکز عمومی شهرستان هم متوقف است.
به گزارش ایرنا در پی شکسته شدن سیل بند روستای یلمه خندان از توابع آق قلا حرکت سیلاب به سوی مرکز شهرستان از عصر جمعه شتاب گرفت و متعاقب آن اعضای ستاد مدیریت بحران گلستان به ریاست سرپرست استانداری در منطقه مستقر شده و تلاش های مردمی و مسوولان دستگاه های مرتبط برای مدیریت شرایط همچنان ادامه دارد.
از شب گذشته که مکان‌های اسکان اضطراری در روستای عطاآباد، کمپ دارالقرآن در خیابان جهاد کشاورزی، مسجد آسیه حاجی و باشگاه تختی آق قلا پیش بینی شده این مکان ها همچنان با مراجعه سیل زدگان برای اقامت مواجهند.
در لحظه انتشار این گزارش؛ خبرنگار ایرنا از آق قلا در تماس تلفنی با مرکز اطلاع داد که ارتفاع آب در برخی محلات همچون کل آباد و عیدگاه به یک متر رسیده است.
به گزارش ایرنا از اواخر سال 97 و در پی بارندگیهای رگباری بخش وسیعی از گلستان به زیر آب رفت و بر اساس برخی آمار و بدون احتساب بارش اخیر و آب ناشی از ذوب برف در ارتفاعات استان دست کم 2.2 میلیارد متر مکعب روان آب در سطح منطقه جاری شده است.
بر اثر این سیل شهرستانهای شرقی گلستان اگر چه مدت زمان کمتری درگیر سیل بودند اما تخریب خانه های مسکونی، واحدهای تولیدی و صنفی، زیرساخت های شهری و روستایی، مزارع و باغات در آنها زیاد بود و مناطق غربی و شمالی استان همچون آق قلا و گمیشان هم در کنار تخریب و آسیب ها همچنان با آبگرفتگی، رطوبت شدید، کاهش بهداشت عمومی و مشکلاتی از این دست مواجهند.
سیل استان گلستان تاکنون در مجموع جان 11 نفر را گرفته است.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.