به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور طعنه گنبدی روز پنجشنبه در مراسم اعطای این چک از سوی مدیرعامل شرکت بیمه گر، گفت: این چک به عنوان علی الحساب به شهرداری داده شده تا به حساب شهروندان خسارت دیده که پرونده آنان توسط کارشناسان بیمه نهایی شده، واریز شود.
وی افزود: در جریان بارش های روزهای پایانی سال 97 این شهرستان که سبب طغیان دو رودخانه 'چهل چای و گرگانرود' در دو قسمت جنوبی و شمالی گنبدکاووس شد، برخی مناطق شهری دچار آبگرفتگی و خسارت شدند.
طعنه گنبدی اضافه کرد: براساس درخواست های ارائه شده از سوی شهروندان گنبدی در مجموع تاکنون 4700 پرونده تشکیل شد که نمایندگان شرکت بیمه گر اقدام به ارزیابی 2800 پرونده کرده اند و بقیه نیز قرار است تا دو هفته آینده به پایان برسد.
وی تصریح کرد: از مجموع 2800 پرونده ارزیابی شده تعداد 2180 پرونده آن نهایی شده که از اواسط هفته آینده، وجه برآورد شده به شماره حساب اعلام شده از سوی شهروندان، واریز خواهد شد.
شهردار گنبدکاووس ادامه داد: این شهرداری پارسال و در قالب قراردادی به ارزش تقریبی یک میلیارد و 500 میلیون ریال با شرکت بیمه گر، تعداد 26 هزار واحد مسکونی و 6 هزار واحد تجاری این شهر را تا سقف 160 میلیون ریال که 100 میلیون ریال آن بابت خسارت ابنیه و ساختمان و 60 میلیون ریال نیز بایت اسباب و اثاثیه منزل است، بیمه کرده بود.
وی افزود: درصورتی که شهروندان خسارت دیده نسبت به مبالغ برآورد شده توسط شرکت بیمه گر، اعتراض داشته باشند، براساس اعلام مسئولان شرکت می توانند از طریق سامانه الکترونیکی که آدرس آن تا یکشنبه هفته آینده اعلام می شود، اعتراض خود را ثبت نمایند تا مجددا توسط کارشناسان بیمه بررسی شود.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که اعضای شورای اسلامی شهر و نمایندگان شرکت بیمه گر حضور داشتند، یک فقره چک به مبلغ 50 میلیارد ریال دراختیار شهرداری برای واریز به حساب شهروندانی که پرونده ارزیابی خسارت آنان نهایی شده، قرار گرفت.
قرار است، پس از پایان ارزیابی پرونده ها توسط شرکت بیمه گر، بقیه خسارت شهروندان نیز در قالب یک فقره چک دیگر حداکثر تا دو هفته آینده به شهرداری تحویل شود.
شهر گنبدکاووس با 160 هزار نفر جمعیت دومین شهر بزرگ استان گلستان است و در جریان سیل اخیر حدود 25 درصد این شهر بر اثر بارندگی شدید و طغیان رودخانه های چهل چای و گرگان رود، دچار سیلاب و آبگرفتگی شد که خساراتی را به شهروندان و نیز تاسیسات شهری وارد کرد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.