به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا استقبال از آئین های سالروز میلاد حضرت قائم (عج) در چند روز اخیر با آذین بندی و چراغانی کردن محله ها، خیابان ها، میدان ها، سردر مغازه ها، ادارات، نهادها و ارگان های گلستان انجام شد اما شور و اشتیاق برگزاری این جشن ها دیشب و همزمان با نیمه شعبان به اوج رسید .
حسینیه ها، تکایا و صحن امام زادگان و بقاع متبرکه گرگان از جمله امامزاده عبدالله و امامزاده نور میزبان جوانان، ارادتمندان و شیفتگان سلاله رسول بود و با پخش شیرینی شربت و نذورات مختلف این عید را به یکدیگر تبریک می گفتند.
تعدادی از زوج های جوان گلستانی این شب را برای آغاز زندگی مشترک خود انتخاب کرده و مراسم عروسی خود را همزمان با نیمه شعبان برگزار کردند.
در برخی مساجد و تکایای گلستان نیز قرائت قرآن با نوای قاریان مشهور و اجرای گروه تواشیح ویژه ولادت امام زمان و مدیحه سرایی مداحان برگزار و سخنرانان در این آیین ها با اشاره به ابعاد شخصیت وجودی حضرت مهدی (عج ) بر فراهم آودرن مقدمات ظهور تاکید داشتند.
نظیر این مراسم در دیگر شهرهای گلستان هم برگزار شد.
سی و یکم فروردین ماه مصادف با 15 شعبان سالروز میلاد منجی عالم بشریت، قطب عالم امکان حضرت مهدی (عج) است
محمد بن الحسن عسکری یگانه منجی عالم بشریت روز جمعه نیمه شعبان 255 هجری قمری در خانه امام حسن عسکری(ع) و نرجس خاتون به دنیا آمد.
مهدی موعود(عج) به دور از نگاه ماموران حکومتی عباسیان پس از تولد، حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری(ع) به صورت نیمه مخفی زندگی کرد و در این زمان پدرش، آن حضرت را به بزرگان شیعه معرفی کرد تا در مساله امامت در زمان غیبت دچار اختلاف نشوند.
پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) در سال 260 هجری قمری، غیبت صغری آغاز شد و تا سال 329 هجری قمری ادامه پیدا کرد؛ در این دوره حضرت مهدی(عج) از طریق چهار نایب به اداره امور مردم می پرداخت و سپس غیبت کبری آغاز شد.
طبق اسناد و احکام دین اسلام پس از ظهور امام زمان(عج)، حکومت واحد جهانی با محوریت عدل و داد در جهان تشکیل خواهد شد.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.