به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر فرهاد بدیعی روز شنبه در نخستین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی گنبدکاووس، با ارائه گزارشی از فعالیت ها و خدمات درمانی و بهداشتی اراده شده به آسیب دیدگان از سیل گفت: درجریان بارش های شدید روزهای پایانی سال 97، برخی مناطق شهری و 12 روستای گنبدکاووس بامجموع جمعیت 87 هزارو 342 نفر معادل 20 هزار و 795 خانوار درگیر سیل و آبگرفتگی شدند.
وی افزود: تیم های مختلف بهداشت محیط و درمان و مراکز درمانی گنبدکاووس با همکاری برخی نهادهای دیگر مثل جمعیت هلال احمر و سپاه و بسیج پزشکی به آسیب دیدگان خدمات بهداشتی و درمانی رایگان ارائه کردند.
وی بابیان اینکه ارائه خدمات همچنان در برخی مناطق ادامه دارد، تصریح کرد: سمپاشی و آهک پاشی نقاط شهری و روستایی درگیر آبگرفتگی و سیل و نیز معدوم کردن 10 تن مواد غذایی فاسد شده از دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان با همکاری دهیاران و شهرداری گنبدکاووس می باشد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس همچنین گزارشی از اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در این شهرستان ارائه داد و گفت: در مدت اجرای این طرح که از اول اسفند 97 آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه داشت، 3835 بازدید از مراکز حساس و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شد.
به گزارش ایرنا، معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این نشست تاکید کرد که با مسائل و مشکلات تهدید کننده سلامت عمومی درسطح این شهرستان بشدت برخورد می شود.
عبدالقدیر کریمی فروش طیور زنده در بازار هفتگی، استعمال قلیان و دخانیات در اماکن عمومی و تخلیه فاضلاب های خانگی در حاشیه جاده ها را از مصادیق تهدید کننده سلامت عمومی مردم این شهرستان برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: در جلسه ای با مقامات قضایی گنبدکاووس که در آینده ای نزدیک برگزار می شود، این مسائل پیگیری و با همکاری دستگاه های متولی و مرجع قضایی با متخلفان بشدت برخورد خواهد شد.
کریمی با قدردانی از تلاش های دستگاه های مختلف خدمات رسان گنبدکاووس بالاخص مجموعه شبکه بهداشت و درمان درجریان مدیریت بحران آبگرفتگی و سیل روزهای پایانی سال 97 در این شهرستان، افزود: با تلاش پرسنل این مجموعه خوشبختانه هیچ نوع بیماری و مشکل بهداشتی در شهرستان مشاهده نشد.
وی تصریح کرد: به دلیل بارش شدید باران در روزهای پایانی سال گذشته و آبگرفتگی و جاری شدن سیل در برخی نقاط شهری و روستایی گنبدکاووس، ادارات دولتی و برخی نهادهای مردمی بسیار خوب عمل کردند که از همه آنها قدردانی می شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.