به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ رمضانعلی قاسم پور روز یکشنبه درنشست خبری با موضوع تشریح عملکرد بسیج سپاه گنبدکاووس در جریان آبگرفتگی و سیل روزهای پایانی سال گذشته و اوایل امسال، گفت: سپاه و بسیج مولود انقلاب و نهادی مردمی است و خدمت بی منت به مردم را وظیفه خود می داند.
وی افزود: ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس از ساعات اولیه وقوع حادثه آبگرفتگی و سیل در مناطق شهری و روستایی شهرستان با استفاده از ظرفیت پایگاه بسیج مساجد و محلات، اطلاع رسانی لازم به مردم برای خروج از واحدهای مسکونی در معرض آسیب و نیز رصد خانه های آسیب دیده را انجام داد.
سرهنگ قاسم پور اضافه کرد: امداد رسانی به مردمی که خانه هایشان دچار آبگرفتگی شده و یا خودروهای آنان در آب مانده بود از دیگر فعالیت های اولیه بسیج سپاه گنبدکاووس براساس تصمیم ستاد مدیریت بحران این شهرستان بود.
وی، فراخوان گردان های بیت المقدس و امام علی (ع) گنبدکاووس و نیز استفاده از ظرفیت گردان های مشابه از شهرستان های همجوار، بسیج ده ها دستگاه کامیون، تراکتور و دیگر ماشین آلات سنگین برای امداد رسانی، لایروبی رودخانه ها، تقویت دیواره آب بندان ها و بازگشایی جاده های ارتباطی و لجن کشی از واحدهای مسکونی را از دیگر اقدامات سپاه بسیج گنبدکاووس درجریان سیل روزهای پایانی سال گذشته دراین شهرستان برشمرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس، جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی بسیجیان، گروه های مختلف مردم و نیکوکاران و توزیع آن بین سیل زدگان را از دیگر اقدامات این نهاد ذکر کرد و گفت: جمع آوری و توزیع این کمک ها همچنان ادامه دارد.
سرهنگ قاسم پور افزود: از 28 اسفند 97 تا کنون کمک های زیادی بین سیل زدگان مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس توزیع شده که 80 هزار قرص نان، 40 هزار پرس غذای گرم، 60 هزار بطری آب بسته بندی شده، 45 هزار قوطی انواع کنسرو، سه هزار تخته پتو، یک تن برنج، 500 کیلوگرم روغن نباتی، 800 جفت چکمه، 1940 شانه تخم مرغ، 400 کیلوگرم انواع حبوبات، 400 قوطی رب گوجه فرنگی و 400 قوطی شیرخشک بخشی از کمک ها است.
وی، توزیع 500 بسته پوشاک، 100 بسته پوشک بچه، سه هزار بسته لوازم بهداشتی، هزار مترمربع موکت، 400 عدد بیل، 600 کارتن بسکویت، سه هزار بسته مواد شوینده و 500 کیلوگرم شیرینی را از دیگر اقلام توزیع شده بین سیل زدگان گنبدکاووس برشمرد و گفت: دراین مدت 45 نفر روز پزشک و ماما از سازمان بسیج پزشکی در بین سیل زدگان حضور داشتند.
سرهنگ قاسم پور از توزیع 500 بسته غذایی دیگر بین سیل زدگان گنبدی در چند روز آینده نیز خبر داد و اضافه کرد: بسیج سپاه آمادگی کمک به ساخت و ساز مسکن آسیب دیدگان با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی را نیز دارد.
وی تصریح کرد: علاوه بر خدمات بسیج سپاه گنبدکاووس، تعدادی از نیروهای سپاه بسیج امام رضا (ع) استان خراسان رضوی هم به عنوان معین به مناطق سیل زده گلستان آمدند در سه شهرستان گنبدکاووس، کلاله و مراوه تپه مشغول ارائه خدمات هستند.
شهرستان گنبدکاووس با بیش از 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و در جریان سیل اخیر آسیب های فراوانی را از جمله در بخش واحدهای مسکونی در مناطق شهری و روستایی، کشاورزی، زیرساخت ها و تاسیسات شهری و امور زیربنایی متحمل شد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.