به گزارش ایرنا حمید ظهرابی پنج شنبه هنگام حضور در زیستگاه های آبی غرب گلستان اظهار داشت: رعایت دقیق تر ملاحظات زیست محیطی در اجرای پروژه ها و برنامه های توسعه شهری در گلستان می توانست در کاهش تولید روان آب موثر بوده و مانع از جریان سیل و کاهش حجم رواناب ها شود.
وی همچنین با حضور در اسکله بندرترکمن از تغییرات ایجاد شده در میزان آب خلیج گرگان بر اثر سیل و نیز فعالیت های اجرایی بخش ساحل طرح گردشگری آشوراده دیدن کرد.
مدیرکل محیط زیست گلستان پیشتر در جمع خبرنگارن گفته بود: با توجه به هشدارهای ستاد مدیریت بحران استان، ایجاد شکاف در دالان های آبی منتهی به تالاب گمیشان به ویژه در کانال خزر از نخستین روزهای بروز سیل گلستان در دستور کار قرار گرفت.
محمدرضا کنعانی ادامه داد : این مدیریت سبب شد بخش اعظمی از آب موجود در نیمه جنوبی تالاب به سوی بخش شمالی و نیز دریای خزر هدایت شود.
وی بیان کرد: تالاب بین المللی گمیشان همچنان قابلیت پذیرش حجم بسیاری از رواناب و سیلاب منطقه و هدایت سرریز آن به دریای خزر را دارد.
وی ادامه داد : پارسال چهار مرحله لایروبی توسط معاونت آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان و نیز یک مرحله لایروبی توسط مرزبانی انجام شده است و محیط زیست با همه درخواست ها برای لایروبی موافقت کرده است.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.