ولی الله رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پس از وقوع سیل در روزهای پایانی سال گذشته و اوایل سال جاری در مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس، خسارات زیادی به بخش مسکن این شهرستان وارد شد.
وی افزود: براین اساس 30 تیم کارشناسی بنیاد مسکن با همراهی دیگر مهندسان نظام فنی این نهاد، کار بررسی و ارزیابی واحدهای مسکونی آسیب دیده، در مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس را آغاز کردند.
رضایی اضافه کرد: از مجموع چهار هزار درخواست مردمی که تا الان از مناطق شهری و 70 روستای گنبدکاووس به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داده شده، تاکنون 3500 فقره آن مورد رسیدگی و تایید خسارت شده است.
وی تصریح کرد: هم اکنون کار تشکیل پرونده واحدهای مسکونی که تایید خسارت شدند، درحال انجام برای ارسال به بانک های عامل برای پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات پیش بینی شده برای تعمیر یا بازسازی هستند.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس بابیان اینکه خسارت به واحدهای مسکونی مناطق شهری و روستایی این شهرستان از 30 تا 100 درصد است، گفت: بر حسب میزان خسارت، کمک بلاعوض و تسهیلات پیش بینی شده پرداخت می شود.
رضایی، سقف کمک بلاعوض برای واحدهایی که نیاز به بازسازی کامل در مناطق شهری دارند، 120 میلیون ریال و تسهیلات در نظر گرفته شده برای این واحدها نیز 500 میلیون ریال به صورت قرض الحسنه با کارمزد پنج درصد و دوره باز پرداخت 15 ساله است.
وی اضافه کرد: سقف کمک بلاعوض این نوع واحدها در مناطق روستایی 100 میلیون ریال و میزان تسهیلات پیش بینی شده نیز 400 میلیون ریال است.
رضایی ادامه داد: درخصوص واحدهایی که نیاز به تعمیرات دارند، برحسب میزان خسارت وارده، سقف کمک بلاعوض درمناطق شهری و روستایی تا 50 میلیون ریال و سقف تسهیلات برای تعمیرات واحد مسکونی نیز تا 150 میلیون ریال پیش بینی شده است.
شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس دومین شهرستان پرجمیعت استان گلستان است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.