«علی میرزایی» شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در روزهای آینده با فعالیت های کارشناسی، جزئیات دقیق خسارت های ناشی از سیل درحوزه راه ها، ابنیه و تاسیسات زیربنایی، کشاورزی، اماکن مسکونی شهری و روستایی و سایر بخش ها اعلام می شود.
وی ادامه داد: بر اثر سیل پل هفت دهنه که مسیر ارتباطی ساوه به سد الغدیر که تنها راه دسترسی چندین روستا است، تخریب شد و ترمیم و بازسازی این سازه به حدود 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
میرزایی اظهار داشت: راه های روستایی، مزارع گندم و باغات، تاسیسات آب و برق و مواردی از ریزش منازل مسکونی از جمله خسارت های سیل در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در شهرستان ساوه است.
وی یادآور شد: مسیر 2 روستای «حریقان» و «ورگبار» در بخش نوبران نیز در جریان رخداد سیل اخیر به دلیل ریزش کوه مسدود شده است.
به گفته فرماندار ساوه، حجم ذخیره دریاچه سد الغدیر با بارش های اخیر به 100 میلیون متر مکعب افزایش یافت و دبی ورودی آب این منبع آبی نیز به 450 متر مکعب در ثانیه رسیده است.
حجم بارش های ساوه از ابتدای سال زراعی جاری (مهرماه سال گذشته) تا کنون 268 میلیمتر بوده است که نسبت به سال زراعی قبل آن بیش از 50 درصد افزایش دارد.
این در حالیست که میانگین بارش سالانه ساوه 216 میلیمتر است.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.