غلامعلی نورا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون برخی آفات مانند'زنگ زرد، لکه برگی و سفیدک' درمزارع گندم استان گلستان به دلیل تداوم بارندگی، ابرناکی و بالا بودن رطوبت نسبی هوا مشاهده شده است.
وی گفت: اکنون با مساعد شدن شرایط جوی، زمان مناسبی برای مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم است که کشاورزان می بایست با نظر کارشناسان پهنه مستقر در مراکز خدمات جهادکشاورزی یا کارشناسان کلینیک های گیاه پزشکی از مزارع بازدید و اقدام نمایند.
نورا با بیان اینکه سموم شیمیایی به اندازه کافی در همه کارگزاری های مربوطه در سطح شهرستان های منطقه موجود است، اضافه کرد: به تاخیر انداختن مبارزه شیمیایی با آفات گندم، گسترش آفات و درنهایت کاهش محصول تا 50 درصد را به همراه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، بارندگی های بسیار شدید در اواخر سال گذشته و تداوم آن به طور متناوب در روزهای آغازین سال جاری منجر به وقوع سیلاب و آبگرفتگی مزارع استان گلستان در حد بسیار وسیع شد و تداوم این وضعیت با بالا بودن رطوبت نسبی هوا، علاوه بر خسارات به مزارع کشاورزی از جمله گندم از طریق سیلاب و آبگرفتگی، خطر افزایش این خسارات از طریق بروز و گسترش آفات نباتی را نیز ایجاد کرده است.
هفت شهرستان واقع درشرق گلستان بویژه گنبدکاووس از مهمترین شهرستان های تولید گندم در این استان هستند.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.