نوربخش داداشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارندگی سال زراعی 96-97 (اول مهر 96 تا آخر شهریور 97) گلستان 351 میلی متر بود که این میزان نسبت به دوره بلند مدت 81 میلی متر کمتر بوده است.
وی ادامه داد: در سال آبی امسال به طور متوسط کاهش بارندگی را در تمام نقاط استان داشتیم که بیشترین آن در بندرگز با 38 درصد اتفاق افتاده است.
به گفته وی، همچنین بیشترین بارندگی گلستان با 485 میلی متر در گالیکش و کمترین آن با 200 میلی متر در اینچه برون گزارش شده است.
مدیرکل هواشناسی استان گلستان اضافه کرد: برای سه ماه فصل پاییز در بحث بارندگی برای بیشتر نواحی استان گلستان به غیر از بخش هایی از شمال غرب شرایط نرمال بارشی پیش بینی می شود.
وی افزود: برای مناطق مختلف شمال غرب گلستان در فصل پاییز کاهش بارندگی بین 10 تا 20 درصد انتظار می رود.
داداشی اظهار داشت: متوسط بارندگی بلندمدت در ایستگاههای هواشناسی استان برای فصل پاییز 158 میلی متر است.
وی با اشاره به وضعیت جوی گلستان در پاییز بیان کرد: برای سه ماه آینده افزایش نیم تا یک درجه دما برای بیشتر نقاط استان نسبت به دوره بلند مدت پیش بینی می شود.
به گزارش ایرنا استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور تلفیقی از دریا، کوه، جنگل، دشت، بیابان و مزارع کشاورزی است که با داشتن یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت ساکن در 14 شهرستان از لحاظ آب و هوایی هفت قلیم از 13 اقلیم دنیا را دارد.
این استان در سال های اخیر با توجه به کاهش نزولات جوی و کم توجهی به مصرف بهینه در بخش خانگی و کشاورزی با مشکل تامین آب مواجه شده است.
3042/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.