به گزارش خبرنگارایرنا، سردار نصرت الله سیف که روز پنجشنبه برای بررسی وضعیت عشایر پس از سیل اخیر گلستان، به مراوه تپه سفرکرده بود، افزود: هفت استان به عنوان معین گلستان برای کمک رسانی انتخاب شدند که خراسان رضوی به دلیل نزدیکی برای کمک رسانی ورسیدگی به امور مرتبط با عشایر آسیب دیده از سیل انتخاب شده است.
وی درجلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران مراوه تپه افزود: این تصمیم پس از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک رسانی به سیل زدگان گلستان اتخاذ شده است.
فرمانده بسیج عشایرکشور تاکید کرد: پس از بررسی دقیق نیازها تلاش خواهیم کرد عشایر آسیب دیده از سیلاب اخیر در شهرستان های مراوه تپه، کلاله و گنبدکاووس به زندگی عادی خود برگردند.
به گزارش ایرنا، سردار سیف درادامه سفر خود به مراوه تپه با حضور دربین عشایر بهار میدان از توابع بخش مرکزی این شهرستان، دستور تشکیل و آغاز فعالیت نخستین پایگاه مقاومت بسیج عشایر در استان گلستان را صادر کرد.
فرمانده بسیج عشایرکشور در این آیین در سخنانی بر ضرورت تشکیل بسیج در بین عشایر تاکید کرد و گفت: با تشکیل نخستین پایگاه مقاومت بسیج عشایرگلستان در مراوه تپه، امیدواریم این پایگاه در رفع مشکلات و بهبود امورعشایرنقش اساسی داشته باشد.
دراستان گلستان یک هزار و 978 خانوار عشایر کرد از استان های خراسان شمالی و رضوی و یک هزار و 556خانوار عشایر بومی ترکمن ایام قشلاق خودرا می گذرانند.
شهرستان مراوه تپه با بیش از62هزارنفرجمعیت در منتهی الیه شمال شرقی استان گلستان واقع است.
/1860/7478
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.