غلامعلی هلاکو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: برای تهیه و توزیع بخشی از علوفه بین دامداران سیل زده گلستان، استان های مازندران، خراسان رضوی و سمنان اعلام آمادگی کرده اند.
وی گفت: اجرای این طرح از چند روز گذشته توسط این مدیریت آغاز شد تا دام ها از شرایط بحرانی به وجود آمده ناشی از آبگرفتگی منطقه خارج شوند.
هلاکو افزود: علاوه بر اختصاص 400 میلیون ریال کمک صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان برای تهیه 30 تن علوفه، کارخانه های تولید خوراک دام به ویژه در استان هم اعلام آمادگی کرده اند که حدود 600 تن کنستانتره را با قیمت تمام شده کارخانه در اختیار دامداران خسارت دیده از سیل قرار دهند.
وی گفت: اکنون دام های دامداران از مناطق دچار آبگرفتگی نجات و به مراتع گمیشان، آق قلا و بندر ترکمن و دام های 16 واحد صنعتی نیز به منطقه سرخنکلاته و النگ در غرب استان انتقال یافته است.
مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی گلستان با اشاره به این که دامداران سیلزده استان نگرانی از بابت تامین علوفه برای دام ها نداشته باشند، افزود: در این شرایط لازم است از راهنمایی دامپزشکان مستقر در مناطق سیل زده برای حفظ دام ها، ممانعت ازبروز بیماری ها و دفن بهداشتی دام های تلف شده ، استفاده شود.
به گفته وی، هم اینک حدود 35 گروه دامپزشکی در مناطق سیل زده استان به منظور پایش و مراقبت از دام ها مستقر و خدمات ارایه می دهند.
طبق گزارش مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان برآورد شده که آبگرفتگی اخیر در استان به دو هزار دامداری خسارت وارد کرد و 10 هزار راس دام نیز تلف شدند.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.