به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، هواشناسی گلستان روز گذشته اعلام کرده بود که ورود سامانه سرد و بارشی موجب بارندگی متناوب باران، رعد و برق، ریزش برف در نواحی کوهستانی، مه غلیظ و ریزش تگرگ، وزش باد شدید، مواج شدن بدریای خزر و کاهش 14 تا 16 درجه ای دما خواهد شد.
مشاهدات خبرنگار ایرنا نشان می دهد فعالیت این سامانه تاکنون موجب سقوط تابلوهای راهنمایی و رانندگی، شکستن درختان، آبگرفتگی معابر و جاده های برون شهری و شکستن شیشه منازل و وارد شدن آسیب به سقف خانه ها و لغو پرواز فرودگاه های گرگان شده است.
در بندرترکمن، سرعت وزش باد لحظه ای به ۹۰ کیلومتر در ساعت رسیده و ورود حجم بالای آب در بازارچه ساحلی این شهر با ۴۰۰ غرفه را با مشکل مواجه کرده است.
همچنین سیلاب و آبگرفتگی زمین های کشاورزی در غرب گلستان، موجب وارد شدن خسارت به محصول کشاورزی این منطقه شد.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: طبق گزارش سازمان هواشناسی تاکنون بیش از 60 میلیمتر باران در کردکوی باریده اما با توجه به تداوم بارندگی، این آمار افزایش خواهد یافت.
مجتبی جمالی اظهار داشت: پس از کردکوی، بیشترین بارش ها متعلق به شهرهای بندرترکمن، مینودشت، بندرگز و گرگان با 55، 50، 50 و 45 میلی متر باران است.
وی یادآور شد: همچنین وزش باد در ایستگاه مینودشت به 104 کیلومتر بر ساعت رسید.
وی افزود: همچنین سقوط شاخه ها و شکستن درختان منجر به وارد شدن آسیب به شبکه انتقال برق و در نتیجه قطعی برخی شهرها شد که این مشکل با تلاش شرکت توزیع برق استان در حال برطرف شدن است.
جمالی بیان کرد: با توجه به پیش بینی تداوم بارش تا عصر فردا، تیم ها و نیروهای مدیریت بحران گلستان برای مقابله با هرگونه حادثه در آماده باش کامل به سر می برند.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: هنوز میزان خسارت دقیق این بارش و طوفان در معابر شهر و روستاهای استان مشخص نشده است.
3014/7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.