به گزارش ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری گنبدکاووس قطع برق برخی مناطق روستایی و شکستگی درختان را از جمله پی آمدهای وزش تندباد شدید در منطقه اعلام کرد و گفت: با توجه به پیش بینی بارندگی و شرایط نامساعد جوی و تداوم این وضعیت در سه روز آینده در منطقه، ستاد بحران شهرستان تشکیل جلسه داده و بر آمادگی دستگاه های مرتبط تاکید شده است.
در این نشست رئیس اداره هواشناسی گنبدکاووس نیز با ارائه گزارشی از وضعیت بارندگی و و وقوع تندباد در شهرستان گفت: سامانه بارشی از اواخر وقت روز گذشته در شهرستان فعال شده که نتیجه آن وقوع بارندگی از 10 تا 30 میلی متر در مناطق مختلف شهرستان بوده است.
منصور فرشاد افزود: سرعت باد ثبت شده در شهرستان نیز 54 کیلومتر بر ساعت است و این وضعیت تا روز چهارشنبه ادامه خوهد داشت ولی شدت آن در روز جاری است.
وی با بیان اینکه بارندگی و وزش باد شدید و طوفان در مناطق مختلف استان گلستان وجود دارد گفت: مقدار بارندگی تا صبح امروز در برخی مناطق این استان تا 70 میلی متر و سرعت وزش باد نیز تا 90 کیلومتر ثبت شده است.
رئیس اداره برق گنبدکاووس هم در گزارشی کوتاه در جلسه شورای اداری گنبدکاووس گفت: طوفان باعث قطع 18 فیدر برق در این شهرستان شده است.
بخشدار مرکزی گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص وضعیت خسارت در مناطق روستایی این شهرستان گفت: ارزیابی های اولیه حاکی از بروز خسارت در تعدادی از روستاهای این بخش است.
رضا باقری گفت: بر اساس گزارش های اولیه دریافتی از دهیاران بخش، افتادگی تیرهای برق، پارگی سیم برق، کنده شدن سقف انبارها، تخریب یک واحد دامداری، گلخانه بذر گوجه و آبگرفتگی معابر تعدادی روستا از پی آمدهای بارندگی و وزش باد شدید بوده است.
وی افزود: به دلیل طغیان رودخانه در محل پل روستای بایلر، جاده گنبد به کلاله نیز مسدود شده است.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران و وزش باد در گنبد ادامه دارد و مشاهدات خبرنگار ایرنا از سطح شهر گنبد حاکی از آبگرفتگی در برخی از معابر این شهر از جمله در بلوار 17 شهریور و انتهای خیابان آزادگان است.
شهرستان گنبدکاووس با بیش از 350 هزار نفر جمعیت رد شرق گلستان واقع است.
1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.