اصغر نودهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت دو پایگاه امداد و نجات از 25 اسفند و دو پایگاه ایمنی و سلامت نیز از 28 اسفند جاری آغاز می شود.
وی اضافه کرد: دو پایگاه امداد و نجات هلال احمر گنبدکاووس در سه راهی اینچه برون و دیگری در جاده گنبد به آق قلا در محدود روستای ایمر برپا شده و در آن نیروهای امدادگر و تکنسین آموزش دیده با چند دستگاه آمبولانس و خودروی نجات و نیز تجهیزات کامل پزشکی آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.
نودهی گفت: در دو پایگاه ایمنی و سلامت هلال احمر در ورودی شهر گنبدکاووس در حاشیه دریاچه مصنوعی و نیز در محوطه ورودی برج قابوس، به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات راهنمایی اماکن گردشگری و تاریخی و نیز هشدارهای ایمنی می دهند.
وی ادامه داد: علاوه بر دو پایگاه ایمنی و سلامت، دو تیم دو نفره دوچرخه سوار در قالب طرح 'سحاب' باحضور در پارک ها و بوستان های شهری و اماکن تاریخی و زیارتی گنبد به مسافران و گردشگران خدمات راهنمایی و یا امدادی ارائه می کنند.
رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس تصریح کرد: مجموعا در تعطیلات نوروز 98، در این چهار پایگاه، بین 500 تا 600 نفر روز نیروهای داوطلب امداد و نجات و اعضای سازمان جوانان هلال احمر به مسافران نوروزی که به گنبدکاووس سفر می کنند، خدمات می دهند.
نودهی با یادآوری فعالیت چهار پایگاه امداد و نجات و ایمنی و سلامت این جمعیت در تعطیلات نوروز 97 نیز گفت: در مجموع این پایگاه ها به 37 هزار نفر از مسافران نوروزی خدمات ارائه کردند.
شهرستان گنبدکاووس افزون بر 350 هزار نفر جمعیت دارد و در ایام تطعیلات نوروز 97 به گفته مسئولان ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان، حدود 950 هزار نفر مسافر و گردشگر از جاذبه های تاریخی و گردشگری آن بازدید کردند.
این شهرستان که با تنوع اقوام و فرهنگ ها به ایرانی کوچک مشهور است، جاذبه های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی قابل توجه از جمله برج قابوس بن وشمگیر با بیش از هزار سال قدمت و بعنوان بلندترین برج آجری جهان، آستان امامزاده یحیی بن زید (ع)، سه تالاب بین المللی در بخش مرزی داشلی برون، بازارچه و گمرک مرزی، مجموعه سوارکاری، دریاچه مصنوعی، شهر تاریخی جرجان و نیز مراتع و دشت های سرسبز دارد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.