علی ناصری امروز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: همچنین از استانداری گلستان درخواست شده که نشستی با شهرداران این شهرها در رابطه با اصلاح روش و مدیریت بهتر پارک های جنگلی برگزار شود.
به گفته وی ادامه روند کنونی و عمل نکردن به تعهدات طبق کتابچه راهنما از جمله نگهداری از عرصه جنگلی در پارکها می تواند به سلب مدیریت شهرداری های کردکوی، بندرگز و مینودشت منجر شود.
وی افزود: مدیریت پارک های جنگلی امام رضا (ع) در کردکوی با وسعت 73 هکتار، باغو در بندرگز با 220 هکتار و تنگه مینودشت با وسعت 50 هکتار به شهرداری سه شهر مزبور واگذار شد اما از کارکرد آنها رضایت وجود ندارد.
وی گفت: طبق قرارداد شهرداری ها موظفند بر اساس کتابچه راهنمای سازمان جنگل ها و مراتع کشور به تعهدات محوله از جمله حفاظت عرصه ها، استقرار قُرقبان و ایجاد امکانات گردشگری اقدام کنند.
به گفته وی قرارداد واگذاری مدیریت پارک های جنگلی طبق اصل 44 قانون اساسی پیگیری می شود و به تازگی هم مدت قرارداد از 10 سال به 15 سال افزایش یافت.
اصل 44 قانون اساسی بر واگذاری امور دولتی به بخش خصوصی تاکید دارد.
ناصری در خصوص دریافت عوارض از گردشگران در پارک های جنگلی هم اظهار داشت: اگر شهرداری به عنوان طرف قرارداد به تعهدات خود طبق کتابچه راهنمای سازمان جنگل ها و مراتع عمل کند، می تواند عوارض ورودی از گردشگر دریافت کند.
وی به وضعیت پارک جنگلی النگدره گرگان اشاره کرد و گفت:320 هکتار از گستره النگدره طی تفاهم نامه ای موقتا به شهرداری گرگان واگذار شده است.
رییس اداره جنگلداری، پارک ها و ذخیره گاه های جنگلی گلستان اضافه کرد: طرح جدید مدیریت پارک جنگلی النگدره تهیه و به سازمان مرکزی برای تصویب ارسال شد که پس از تایید نهایی و ابلاغ به استان، مراحل اداری واگذاری آن از طریق انتشار آگهی صورت می گیرد.
ناصری گفت: تهیه طرح و تصویب واگذاری مدیریت پارک جنگلی کبودوال علی آباد، نوده خاندوز در آزادشهر و آق سو در گالیکش هر کدام با وسعت 50 هکتار و تاشته و دلند در رامیان به ترتیب با 100 و 600 هکتار در مرحله اقدام صدور آگهی و جذب بخش خصوصی برای واگذاری است.
وی اضافه کرد: پارک جنگلی قُرق گرگان به وسعت 600 هکتار هم در دست واگذاری است.
به گفته وی در استان گلستان هفت هزار و 313 هکتار پارک جنگلی وجود دارد.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.