روزبهان شنبه شب با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز گلستان اظهار داشت: جامعه به رسانه هایی نیازمند است که ورای تعلقات حزبی، گروهی و صنفی حقایق را بازگو کنند.
وی گفت: باید ساز و کاری ترسیم شود که دستگاهها بتوانند با بهره گرفتن از ظرفیت رسانه های دیداری و شنیداری در انعکاس عملکرد خود به جامعه موفق بوده و ارتباط نزدیکتری با مردم داشته باشند.
روزبهان با یادآوری مزیت های نسبی و ظرفیت های بی بدیل استان گلستان اظهار داشت: معتقدم برای توسعه استان نخست باید قابلیت های آن را در همه ابعاد شناسایی و سپس بر اساس آن برنامه ریزی و اقدام کرد.
وی تصریح کرد: استان گلستان بویژه در حوزه گردشگری ظرفیت بالایی دارد و می تواند با جذب صاحبان سرمایه و سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه، ثروت آفرینی کرده و حاشیه امن رفاه برای ساکنانش ایجاد کند.
وی گفت: اقلیم فوق العاده متنوع گلستان در پهنه ای نسبتا کوچک که می توان در یک روز تمام آن را دید؛ فرصتی کم نظیر برای استان است بطوریکه گردشگران می توانند در زمانی کوتاه جنگل های سرسبز، دشت، دریا، کوهستان، بیابان و کویر را یکجا ببینند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان وجود آثار تاریخی در کنار تعدد و تکثر اقوام و مذاهب گوناگون را از جمله دیگر ویژگی های منحصر به فرد استان در حوزه گردشگری برشمرد و گفت: این مزیت ها زمانی بیشتر و بهتر شکوفا می شود که بتوان ظرفیت رسانه را در خدمت آن قرار داد و خبرنگاران محلی برای تحقق این مقصود رسالت سنگینی بر عهده دارند.
روزبهان تصریح کرد: معتقدم گلستان این توانمندی را دارد که فقط با سرمایه گذاری در حوزه گردشگری متحول شود و خوشبختانه برنامه ریزی و عملیاتی شدن آن در استان کلید خورده است اما تشریک مساعی همه بخش ها و حوزه ها بویژه رسانه ها را باهم نیاز دارد.
وی خاطرنشان کرد: اقتصاد گلستان تولید محور و مبتنی بر کشاورزی است اما خام فروشی ضعف بزرگی برای استان است لذا برای رفع آن باید در حوزه ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات ورود پررنگی داشت.
روزبهان پس از نشست با رییس ایرنا مرکز گلستان و حضور در اتاق خبر و آشنایی با فرایند تولید و توزیع اخبار در نشستی به سوالات علی اصغر تیموریان و علی قاسمعلی خبرنگاران ایرنا پاسخ داد.
در جریان حضور دو ساعته رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان در ایرنا، قدرت الله عابدی معاون برنامه ریزی و بودجه و مجید دهنوی خلجی مدیر حوزه ریاست سازمان وی را همراهی کردند.
سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی سال 1313 شمسی به عنوان نخستین رسانه ایران و ششمین بنگاه رسانه ای در جهان تحت عنوان آژانس پارس تاسیس شد.
2729/7333
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.