محمدحمیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تعهد اشتغال کلاله در سالجاری را یک هزار و 510نفراعلام کرد و افزود: با ثبت اشتغال برای یک هزار و 512 نفر در سامانه رصد اشتغال کشور، بیش از 100 درصد تعهد اشتغال سالجاری شهرستان کلاله محقق شده است.
وی اظهارداشت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان 582 پرونده پس از انجام کارشناسی های لازم تشکیل و به بانک های عامل ارسال شد.
حمیدی افزود: از این تعداد برای 241 پرونده 170 میلیارد و 222میلیون ریال تسهیلات از محل اعتبارات توسعه روستایی پرداخت برای 369نفر اشتعال ایجاد شد و امور مربوط به 341 پرونده دیگر نیز از سوی بانک های عامل در دست اقدام است.
فرماندار کلاله ادامه داد: در 11 ماه گذشته 18میلیارد و 400میلیون ریال تسهیلات با اشتغالزایی 36 نفر از محل اعتبارات بند الف و ب تبصره 18 توسط بانک های عامل پرداخت گردیده است‌.
وی گفت: علاوه براین 14 پرونده با اعتبار 19میلیارد و 642 میلیون ریال با اشتغالزایی 39 نفر از محل تبصره 18 به بانک های عامل ارسال شده است که تا پایان سالجاری تسهیلات پرونده های مذکور پرداخت می شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و فرماندار کلاله، کل اعتبار مشاغل خانگی این شهرستان از محل تسهیلات بانکی را 15 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در راستای حمایت از مشاغل خرد و ایجاد اشتغال برای بانوان کلاله به 77 پرونده مشاغل خانگی 770میلیون ریال تسهیلات با اشتغال زایی 77 نفر پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه شهرستان کلاله در اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان رتبه اول گلستان را کسب کردٍ، ادامه داد: با اجرای طرح کارورزی در کلاله 146 نفر از فارغ التحصیلان در این شهرستان مشغول به کار شدند که حقوق شش ماهه و حق بیمه دو ساله آنان توسط دولت پرداخت شده است.
حمیدی در پایان خاطرنشان کرد: تا پایان اسفند با پرداخت تسهیلات پرونده های ارسالی و باقیمانده از سوی بانک های عامل، اشتغال ایجاد شده در شهرستان کلاله به فراتر از حد انتظار می رسد.
شهرستان کلاله با بیش از 130 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
1860/7478
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.